|
|
|
|---|---|
|
Tjena gott folk! Har i dagarna skaffat mig en M3:a som topic lyder.. Jag upplever viss ryckig gång när man kör i "drive" i det "snällaste" programmet. Precis som om de klonkar/rycker till när bilen växlar ner från 3-2.an i låg hastighet, precis innan man ska stanna vid t.ex röd ljus. Är detta normalt?? | |
|
Det går att söka här på forumet o läsa om bilar med liknande problem. Dock kan diffen klonka lite metalliskt mellan låga växlar. Det gör även en helt ny :-) Sen kan bilen såklart ha slitna bussningar som förstärker ljudet eller slitna drivaxlar som ger samma symptom. Ryckig växling kan oxå bero på att oljenivån i lådan sjunkt och därför kan inte lådan växla med rätt tryck! Är bilen servad nyligen på Bmw insp 2 så kan man kika på protokollet och se om de anmärkt på något där. Jag kör själv en M3 Smg -04 och den rycker ingenting när den växlar, tvärtom växlar den oerhört mjukt utan klonk i automläget. Mvh Peter |
|
| okej denna är en 06:a med 4500mil på mätarn så inspek 2 är ej gjord. den växlar upp mjukt och finnt. men de är nog som du säger diffen som klonkar lite. Men jag tänkte ändå lämna in för ett olje byte. ändå så jag vet att oljan i den är frisk! utan att dom nollställer den. | |
|
Okej, har du varit på Häggenäs Auto då förstår jag:-) Jag såg den bilen där innan jag handlade min.. |
|
|
precis.. bytte in min touring vit 09:a (M-touring på garaget.org) men då är de som de ska antar jag.. hört att diffarna kan låta lite |
|
| Börja med att byta bussningar i bakvagnen och häll i ny fin olja i bakaxeln så blir det säkert skillnad ska du se.. | |
| will do!! tackar för svar!! | |
|
peddan: Finns det verkligen någon m3 e46 smg som växlar "oerhört mjukt" ? :) |
|
|
Javisst:-) Förresten, kanske inte om de levt sitt liv på ringen..... Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.