AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
923

Får inte ut magasinet, "no magazine" på en E 46:a

du
1
duca
323 ci- 00
Hej

För någon vecka sedan så funkade cd-växlaren hur fint som helst men helt plötsligt så slutade den att fungera, har sökt runt men hittar inga svar direkta svar.

När jag väljer att sätta igång cd-spelaren får jag "no magazine" så jag går bak till bagageluckan och försöker få ut magasinet så vill den inte komma ut. Kan det ha hänt att någon kabel har lossnat, säkring, eller är det en skruv eller liknande som har fastnat?

Någon som vet vart felet ligger?

Tack

DG
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
hade samma fel på alpinan (också e46), det löstes genom att skuva isär den och greja lite med mekaniken. var något som hakat upp sig bara
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Har fått samma problem i min Z4, får inte ut magazinet. och i Z4 är det väldigt lite plats att mecka med....
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
När jag hade problemet på vår E46 så skruvade jag bort hela cd-växlaren ur bilen och plockade isär den på köksbordet. Läste nån beskrivning på nätet som beskrev hur man kunde "motionera" mekaniken lite och vilka delar som brukade bråka. Det räckte med att pilla lite med det och skruva ihop den igen, sen fungerade den fint så länge jag hade bilen. Lite märkligt, men det är väl något som kärvar ihop lite. Ska se om jag hittar guiden på nätet.
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Jag tittade in lite i mekaniken, ser ut som en skiva har "fastnat" på väg in i spelaren, "till höger"..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.