|
|
|
|---|---|
|
hej har en ny införskaffad e38 1998 tillverkad 97/09 när jag låser så blinkar blinkers samt att dioden uppe på panelen blinkar och fortsätter blinka som den ska då man har larm! men nu till saken jag har ingen ultra sensor inne i mitten av taket samt ingen motorhuv brytare???? skumt el har nån vart med om det ? finns det olika nivåer på larmen? jag har haft 2st andra e38or utan larm och då när man klåser så luser ju bara dioden i 10 sek sen är den totalt släckt och utan blink! nån som vet? tacksam för svar | |
| ingen som vet eller? | |
|
Endel E38or och E39or uppgraderades med orginallarm. Ultraljudssensorerna sitter då i astolparna. Har du några där? /Andy |
|
|
hej beolink! nej det ser inte ut att finnas nån ultra sensor på dom stolparna!? finns det nåt sätt att testa larmet på då man inte har någon huvbrytare? för dom andra brytarna är ju inbyggda i skuff samt dörrarnas låskistor! måste ju vara larm jag har för varför skulle den fortsätta blinka som ett larm |
|
| Sätt dig i bilen och larma den sen. Där kan du ju sitta och vifta och öppna huven och se om larmet går. | |
|
preben! det är just det: jag har ingen huvkontakt och ingen ultra sensor i min fast jag har larm. det är det som min fråga baseras på! så om jag låser bilen så blinkar blinkers 1gång samt att dioden blinkar fort för att sedan övergå till vanligt blinkande som på en e38 med larm för har man en e38 utan larm så lyser dioden i ca 10 sek och slocknar och förblir släckt då man låser! och jag har ju haft e38or förr med larm och utan.. men återigen så fattar jag inte vad det här är för larm och det gäller en bmw 735ia 1998 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.