|
|
|
|---|---|
|
Jag skall förbättra min tuta med ett kompressorhorn, men var sitter originalhornet, gäller en 323Ci-00? Jag antar att det ligger konstant spänning på signalhornet, och så jordas det i ratten när man tutar. BMW CS #5206 | |
| De sitter i stötfångaren fram, skruvade i balken. Ett på varje sida. Smidigast är nog att ta bort fronten för att komma åt dem. | |
|
Tack för tipset. Att det skall vara så besvärligt, de kunde väl sitta i grillen som på andra bilar. BMW CS #5206 |
|
| Det sitter 2st, en på varsin sida, insidan på krockbalken, den sitter med 2 stoa torx skruvar underifrån. insidan av dimljusen, du får lättast bort dem med torx hylsa E12 + en fölängare och såklart ett spärrskaft, annars tar du bara bort främre inneskärmarna i hjulhuset med 4-5st skruvar (10mm hylsa), då kan du komma åt, har du biffiga armar så ta bort hjulet, vill du komma åt ännu bättre så ska fronten bort, men tänk på att du måste ändå bort med inneskärmarna för att få bort fronten så det är inte antingeneller, och var helst 2st när ni lyfter av fronten så slipper du tråkiga märken =) | |
|
Jag är egentligen inte ute efter att bort dem, utan bara komma åt kabeln så jag kan ansluta det nya signalhornet. Jag skall försöka komma åt det genom att ta bort dimljuset. BMW CS #5206 |
|
|
Det gick inte att komma åt den vägen, men måste väl gå att komma åt kabeln till signalhornet på nåt lättare sätt. Ett elschema hade väl inte varit så dumt. BMW CS #5206 |
|
|
Tyckte inte det va speciellt omständligt att demontera fronten. Har själv gjort det. Tog inte bort de främre innerskärmarna utan lät de hänga kvar. Möjligen kan man komma åt kablarna bakom blinkersena. Både kablarna till dimljusen och signalhornen kommer ner där. Lika på båda sidorna. Hade några bilder som kanske kan vara till hjälp för dig. [url]Länk [url]Länk |
|
|
Klickbart Länk Länk |
|
|
Kanonbra bilder, nu ser man ju verkligen var de sitter, borde gå att komma åt bakom dimljusen ändå, nu när man vet exakt var man skall leta. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.