AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.692

BLEV OMKÖRD BMW 523i automat årsmodell 2000... Första gången BMW HAR frågor!

Sida 2 av 2
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Hej Delorian,

Ursäkta att jag var så kort i första meddelandet.
Efter att ha uppgraderat programvaran för bland annat motorn under de år jag haft bilen har den efter var uppgradering känts piggare, bättre acceleration osv. och automatlådan har växlat mjukare och bättre.

Vänligen Scarface
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Hej Delorian,

Ursäkta att jag var så kort i första meddelandet.
Efter att ha uppgraderat programvaran för bland annat motorn under de år jag haft bilen har den efter var uppgradering känts piggare, bättre acceleration osv. och automatlådan har växlat mjukare och bättre.

Vänligen Scarface
Gör bmw detta kostnadfritt på en bil från 97 om de har nyare proramvara?
Sjävklart inte, du får betala för det. Sen är frågan om det verkligen blivit någon skillnad eller om intalat sig själv det.
Troligtvis inte.
Dom vet nog inte ens vad den nya versionen gör.
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Jklar så negativ man kan vara....

Säkert är det någon som kan pressentera kurvor för motorn, men vist det finns folk som tvivlar på tomten också trots att de får julklappar varje år.

En uppgradering går på ca 700 sek,
Om din bil går dåligt efter 10 år betalar du gladligen de 700 kr då utan att veta exakt att det fel du har beror på äldre programvara?

Jag menar det kommer ju knappast med en ny version efter 9 år för växellådan eller motorn detta är något de skulle ha gjort under bilens garantiperiod, pinsamt för bmw i så fall.

Bara för att man tror på tomten och det intrfäffar så behöver inte allt BMW säger vara sant.

Och ja jag är bitter..
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Varför är du bitter, Delorian?

Jag älskar min gamla e39...

Scarface
Jag har svårt att acceptera en del i kvaliten i dagens 2010.

Min 39 är ytterligare bara en bil för mig en i mängden.
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Jag lider med dig och alla andra som inte kan känna sig nöjda! :p

Länk

bm
21
bmw_wiberg
525ia - 90
tycker e39 får lite väl dålig kritik här! min 523 96a går som en pärla efter 23xxxx mil! och när man trampar på pedalen sticker den fort! kör ifrån de mesta i samma bilklass!!
Bara du kan avgöra vad som är kvalite för dig?
Verdi
Är Audin original? Om den är chippad är det ju inga konstigheter. Då drar den 523:an varje gång...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.