|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur mycket prutar ni vid bilköp hos bilhandlare? Frågan gäller en bil som kostar 189.000kr, en Bmw 320dT -06. Jag tycker man bör pruta i alla fall 10.000 kr. | |
|
Hur mycket kan man väl säga beror på skicket på den bil Du ämnar köpa? Sen kan man väl kika runt lite på ex Bytbil.com eller blocket.se för att få en liten bild av vad priserna kan ligga på? Sen beror det väl på om man har ett inbyte eller ej? Och sist är det väl lite ann på den säljare man har för tillfället? Psykologiskt så kanske det är bra att spekulera på en Fredag istället för Måndag fm ;) |
|
|
Hur mycket man kan pruta på en beg.bil beror på efterfrågan. En sv.såld 320DT E91 med normala mil verkar riktigt populär och då kommer du inte kunna pruta en enda krona för han kan alltid tacka nej till ditt bud och sälja till någon annan. En bil du kan pruta mkt på är en iskall bil typ BMW X5 4.4 V8 gärna gammal -01 som gått nästan 20' mil. För den är det knappt nån intresserad av att köpa... Sen vad man själv tycker överenstämmer inte alltid med verkligheten. |
|
|
Kanske lättare att få tillägg med som kompletta vinterhjul på lättmetallfälg. Det blir ju snart samma storlekordning av prutning. Fick t.o.m BMW originalfälgar med vinterhjulen. Handlarna har mängder med sådant liggande som inte kostar dom så jättemycket. Däcken var inte helt sprillans jag fick, men ok. Man måste ju ha vinterhjul och vad jag såg när jag köpte för två år sedan var att vinterhjul fanns inte med i utsatta priset. |
|
|
Jag tycker man borde kunna pruta c:a 10.000 kr i alla fall om man kommer upp i köpesummor som 180-190.000 kr. Någon som vet hur mycket de lägger på priset jmf med inbytespriset det betalat? |
|
|
the_eagle: Allt mellan 25 000 till 40 000 räknar nog handlaren med att kunna lägga på inbytespriset för att täcka kostnader och göra lite vinst iaf för bilar över 175 000 kr. /Rickard |
|
|
Morsan jobbade på volvo förut: dra av 17% så har du inköpspriset. Tex begär 200 000:- - 17%= 34 000 = inköpt för 166 000. sen förkommer det säket skillnader både uppåt och nedåt. |
|
|
Volvo har mycket mer rabatt än många andra märken. Audi/VW har t.ex. runt 10%. Men det gäller ju nya bilar och det var inte det som efterfrågades. MVH Christofer |
|
| Man ska alltid försöka gå sängvägen om säljaren är en het brud. | |
| Om man byter in en bil samtidigt för att lägga pengar emellan. Hur ska man förhandla bäst då till ens egen fördel? | |
|
BlackEagle; Utveckla gärna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.