AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
597

Sänkning e46, igen...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hej,
Eftersom jag själv inte ger mig på min bil när det gäller vissa åtgärder brukar jag anlita en kompis som jobbar på Mercaverkstad. Vi hissade igår upp min kärra för att stämma av om han kunde ge sig på byte av stötdämpare och fjädrar. Han blev lite fundersam och tyckte det såg krångligt ut i bak och mumlade om något verktyg man ev. skulle behöva. Själv står man ju där som ett frågetecken utan att ha nåt att komma med...

Någon som har något tips som jag kan övertyga/hjälpa honom med så jag slipper vänta 2 månader på att lämna den till Bmw?

Erito, Johan B eller Micke R kanske...?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack för tipset Tobbe!

Fick pris, 5000:- för byte av dämpare, fjädrar och hjulinställning (exkl.mtrl så klart).

Kommentar någon?

Får grejerna i början på veckan och bokar ev. in tid till slutet av densamma....

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sorry,

Det var NB-Gummi i Stockholm jag pratade med om någon annan funderar på att göra som jag..

Mvh
Anders S.
Hihi! =) Va härligt! Vad ska du montera för fjädrar resp. dämpare??? =) Du kommer inte bli besviken över resultatet iallafall, grabbarna där kan sin sak. Hälsade du Dan från mig??? *storler* :-D

Mvh Tobbe
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det blir Bilstein (hårdare m.kortare fjädrar). Ska sänka drygt 35/20 tydligen..

Jag pratade med Dan, trevlig kille :)

Ha en trevlig helg alla!

Mvh
Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.