|
|
|
|---|---|
| Hejsan undrar hur mycke man kan få rabbat hos bmw återförsäljare i stockholm tack för svaren funderar på bmw E93 nya | |
Roffa1 |
Som privatperson skulle jag gissa på allt mellan 5-8% |
Bayer_Aleks |
När jag köpte min i Juni fick jag 6% och han sa att dem lämnar mellan 5-7% i rabatt på grundpriset |
| Företag får 10% rabatt bara de är med i organisationen Företagarna. Som privatperson borde man ju kunna förhandla till sig något liknande med tanke på att företag rakt upp och ner kan få 10% rabatt genom att bara betala in en dryg tusenlapp till ett vanligt medlemskap. | |
|
JockeX - dock brukar de ej vill lämna rabatt på paketen, så den faktiska rabatten blir något mindre. /Andreas. |
|
|
Jag funderar på en ny 325:a men fick till svar att man inte hade lust att rabattera bilen ytterligare än vad man just nu får på paketen - dessa är förmånligt prissatta redan fick jag till svar. Dock skulle jag återkomma om jag fick en bättre deal av en annan handlare. Att "prisduellera" är aldrig lönsamt, bra service kostar pengar tillades. Vem ger bra rabatt nu? Måste man leta utanför storstäderna? Några procents rabatt tycker jag man borde få alt. schysst deal på vinterdäck när man köper en bil för nästan 350 tkr. / Hugo |
|
|
mistafrizz: när jag var inne och byggde ihop en 335i coupé i somras så var det hyfsad rabatt på komfortpaketet, och då hade jag fått 10% rabatt rakt av bara genom att vara med i företagarna på det pris man skulle få efter att komfortpaketrabatten drogs. Så visst gick det fortfarande att få rabatt på paketen? Nu valde jag dock ändå att köpa en begagnad eftersom kalkylerna alltid var mer förmånliga när man räknade på begagnat, hur jag än försökte vrida och vända på siffrorna ;) |
|
|
Mistafrizz: BMW rabatterar paketen imellanåt ganska så rejält. Min farbror beställde en 520d för något år sedan och den blev rabatterad med 12% på grundpris, gratis Touringtillägg och 9900 för komfortpaket istället för ca 30.000kr. Total rabatt = 22%. ------- //Lövet |
|
|
24% på 325i, 14% på 335. Ska tilläggas att det var under den värsta lågkonjunkturen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL: men du har nog bättre bilhandlarkontakter än de flesta... :-) /Erik |
|
|
Bad om kostnadsförslag på en Z4 i höstas och frågade vad han kunde göra på listpriset. Den säljaren på BMW Solna gav 8 % direkt. __________ Mvh Grelle |
|
| tack för svaren ....ska kolla under helgen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.