AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.826

Blöta tändstift

Ec
9
Ecoo
520i 89
Det jag gjort på bilen är : Bytt alla 6 tändstiften, Rotorn, Tändspolen, Bensinfilter. Sen har jag testat koppla ur LMM:en då den ska gå på nödläge, tätat slangar och sånt, kollat så den ger gnista på alla stift.

Men tändstiften är så blöta, nästan så att man doppat de i bensin och skakat av dem? när man bara vevat runt i 15 sek och försökt få igång bilen.

Testade koppla bort soppapumpen, då gick den en gång bra på tomgång i ca 6-7 sek sen dog den, och försökte starta den igen. men då var det som att det var soppatorsk, vilket d ska bli när den ej får bränsle men min tanke är kan det vara bensinregulatorn?

Innan den började tjorva så började den rycka och ville som dö för en sekund ungefär, sen har den börjat bluddra och är extremt svårstartad, och om man får igång den efter mångt och mycket så låter det som smällare i avgassystemet, smattrar högt, och sen efter ett tag dör den. släpper jag gasen så dör den direkt.

Bilen är en Bmw520i m20b20 års 89.
Tacksam för all hjälp jag kan få, MVH Christoffer.
Jag laga en bil med samma syntom som du säger idag . va visserligen en volvo . men det va tempgivaren på den . så den gick för fett hela tiden . den startade inte ens . koppla loss kontakten och vips så gick den . satti kontakten och den dog direkt och det gick inte att stara . tog ur den i gen så starta den .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.