|
|
|
|---|---|
|
Sugen på att köpa en bmw alpina 2000 b3a. gått bara 9500 mil Hur mkt är en sådan värd ungefär? skicket verkar riktigt fint! svårsålda? | |
|
Länk där är annonsen |
|
|
Hej, det såldes en silvrig coupé 00 på blocket för nån månad sen...5-6000 mil, import tidigt, verkade va fin. Den begärde de 135000 för o den såldes efter nån månad.. Så runt där..lite högre när säsongen för entusiastbilar drar igång! Värt att veta är att Alpina-bilar är RUSKIGT dyra och försäkra! Mvh Peter |
|
|
Jo ä medveten om att den kommer kosta 1500 kr / mån :( suck... what to do? Hur mkt billigare blir alpina försäkring genom IF? Men vad tror du? är priset för högt? bakvskivorna var tydligen lite dåliga |
|
|
vilken tur att man jobbar som truckförare då :D så man drar in lite kulor *not* törs man fråga hur mkt bromskivor bak kostar? samt vart man kan fixa det? allt inkl jobb? hur mkt hamnar det på? |
|
|
Bromsarna bak är samma som på 330:n om jag inte missminner mig...så ett telefonsamtal till bmw så får du besked:-) Svårt o sätta pris på en sån ovanlig bil.. Personligen tycker jag den verkar helrätt förutom automatlådan då:-( Den gör tyvärr bilen lite mer svårsåld.. Mvh Peter |
|
| Alpina bilar är INTE dyra att försäkra | |
|
Alla gånger jag kollat upp Alpinor (B3 3,3 / B10 3,3 / B10 V8) så har dom varit dyrare än både M3 och M5. Att det går att entusiastförsäkra via Alpinaklubben är ju inte intressant för dom som använder sin bil till vardags. När det gäller bilen i fråga så verkar den fin och sv-såld med två ägare samt låga mil gör ju att det går att ta lite bättre betalt för den men jag tycker ändå det begärda priset ligger högt. ___ //Ulf |
|
| Hur mkt borde jag pruta? med tanke på att bakre bromsskivorna var i sämre skicket. | |
|
Jag skulle ha lite is i magen och inte köpa den bilen till det priset - Alpina brukar vara relativt svårsålda, och han har precis lagt ut den på annons. Denna har legat ute sen 16/1, prutläge?: Länk Mvh |
|
|