|
|
|
|---|---|
|
Sugen på att köpa en bmw alpina 2000 b3a. gått bara 9500 mil Hur mkt är en sådan värd ungefär? skicket verkar riktigt fint! svårsålda? | |
|
Länk där är annonsen |
|
|
Hej, det såldes en silvrig coupé 00 på blocket för nån månad sen...5-6000 mil, import tidigt, verkade va fin. Den begärde de 135000 för o den såldes efter nån månad.. Så runt där..lite högre när säsongen för entusiastbilar drar igång! Värt att veta är att Alpina-bilar är RUSKIGT dyra och försäkra! Mvh Peter |
|
|
Jo ä medveten om att den kommer kosta 1500 kr / mån :( suck... what to do? Hur mkt billigare blir alpina försäkring genom IF? Men vad tror du? är priset för högt? bakvskivorna var tydligen lite dåliga |
|
|
vilken tur att man jobbar som truckförare då :D så man drar in lite kulor *not* törs man fråga hur mkt bromskivor bak kostar? samt vart man kan fixa det? allt inkl jobb? hur mkt hamnar det på? |
|
|
Bromsarna bak är samma som på 330:n om jag inte missminner mig...så ett telefonsamtal till bmw så får du besked:-) Svårt o sätta pris på en sån ovanlig bil.. Personligen tycker jag den verkar helrätt förutom automatlådan då:-( Den gör tyvärr bilen lite mer svårsåld.. Mvh Peter |
|
| Alpina bilar är INTE dyra att försäkra | |
|
Alla gånger jag kollat upp Alpinor (B3 3,3 / B10 3,3 / B10 V8) så har dom varit dyrare än både M3 och M5. Att det går att entusiastförsäkra via Alpinaklubben är ju inte intressant för dom som använder sin bil till vardags. När det gäller bilen i fråga så verkar den fin och sv-såld med två ägare samt låga mil gör ju att det går att ta lite bättre betalt för den men jag tycker ändå det begärda priset ligger högt. ___ //Ulf |
|
| Hur mkt borde jag pruta? med tanke på att bakre bromsskivorna var i sämre skicket. | |
|
Jag skulle ha lite is i magen och inte köpa den bilen till det priset - Alpina brukar vara relativt svårsålda, och han har precis lagt ut den på annons. Denna har legat ute sen 16/1, prutläge?: Länk Mvh |
|
|
Just nu pratar vi om 140k... verkar som han går med på det.. borde jag få ner den ännu mer? isåfall vad är realistiskt? |
|
| 140K är väl ganska bra.. Redan prutat 9k och du får med blocketgaranti och försäkring.. Kanske 5k till, eller? beror nog lite på hur snabb Du är att göra en deal- många vill ha snabba beslut! Tycker bilen verkar riktigt fin! | |
|
Tycker 140000 plus miltalet och få ägare är en bra affär,den silverfärgade har mer mil +fler ägare.Jag ringde på den det var en mycket seriös kille men bilen har gått med öppet filter vilket inte luftmassemätaren mår så bra av !Plus att orginal filter huset inte finns kvar dyrt! |
|
|
BoMoW, "Alpina bilar är INTE dyra att försäkra" Är det entusiastförsäkring du menar eller finns det billiga (rimliga) vanliga försäkringar också? Har samma erfarenheter som Ulf. Har några gånger funderat på Alpina men det har fallit på orimligt höga försäkringskostnader. majestic, följer original Alpina-fälgarna med? Personligen tycker jag en Alpina ska ha Alpina-fälgar och de är ganska dyra om du skulle vilja köpa en uppsättning. Sen skulle jag sakna en CD-spelare. Annars ser bilen mycket trevlig ut på bild, fin färgkombination. |
|
|
Alpina cs har billiga försäkringar med vissa förbehåll,annars så ÄR de dyra att försäkra. |
|
|
Men en kille på mitt jobb snackade om att automatlådor var mycket svårare att sälja osv. plus att bilen är gammal men mycket pengar. Ska man våga slå till på den här bilen? Den kostar lika mycket att försäkra som en äldre M3. Undrar hur mkt billigare det blir med entusiastföräkring? samt vilka krav har dom? |
|
|
Kraven brukar va: Max 1000mil/år Får EJ användas som vardagsbil Man behöver ha en bil till i hushållet-såkallad bruksbil Mvh Peter |
|
|
Nej jag tänker köpa en 325 05a istället, samma pris samma mil 5 år nyare :) billigare föräskring |
|
| BjörnB: I mitt fall när jag letade M5 och Alpina B10 ( blev en B10) så kostade dem lika mycket, men visst kostar en B3 mer att försäkra än en 318 tex | |
|
BoMow: Min M3 2004 kostar 5100kr helåret hos Bmw-original Den silvriga B3:an i Jnkp skulle kostat mig 16000kr Helåret!!!! Var intresserad av den för ett par år sen.... Kan ju va värt o veta för en EV spekulant som ojar sig över att skivorna behöver bytas:-) Mvh Peter |
|
|
BoMoW "I mitt fall när jag letade M5 och Alpina B10 ( blev en B10) så kostade dem lika mycket, men visst kostar en B3 mer att försäkra än en 318 tex" Ok men även om de inte kostar mer än motsvarande M-bil så tycker inte jag man kan kalla det billigt. Jag har aldrig kollat B10 premier men B6 (e30), B3s (e46) och B8 (e36) var alla dyrare än motsvarande M3:a i mitt fall. Men om det handlar om en entusiastbil så finns det ju bra möjligheter att entusiastförsäkra Alpinor som redan nämnts. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.