|
|
|
|---|---|
|
Tja! Eftersom vintern varit så där svinkall så satt jag en pappskiva framför kylaren då det var ner mot -20-30 grader. Och kört med det sen dess. Bilen har hela tiden vart på normaltemp. Sen så gick ju min luftskruven av och det rann ut lite kylarvätska. I väntan på en ny luftskruv så har kört med bilen ändå, till affären fram och tillbaka. Sen fyllt på med vatten. Max en liter har behövts fylla på. Sen igår fick jag nya luftskruven. Fyllde på med ny glykol och vatten och luftade. Allt frid och fröjd. Sätter mig och ska åka ca 5 mil till en polare. Efter ca 4 mil så tändes överhettningslampan i instrumentpanelen. Stängde av på direkten drog på värmen till max och max fläkt och rullade bilen till jag stannade. Och jag undrade som fasen vad ÄR DET NU?!! GAH!! I I samma pinsamma sekund så kom jag på att pappskivan framför kylaren satt kvar. jag min idiot tog bort skivan och startade motorn och tempen gick ner. Det var ju flera plusgrader ute och jag hade missat att ta bort skivan. På vägen hem sen så var tempen på normal igen. Idiotmanöver :) Hur som helst så undrar jag om jag kan ha fördärrvat toppen? Varningslampan lös i max 3 sekunder. BMW-320I E36, M50 B20 | |
| Testa först att lufta systemet, det kan ju bara ha kommit in luft i kylaren. | |
|
Troligen är toppen helt OK. Fast iofs tycker jag det låter lite konstigt att den skulle bli överhettad bara för att du täckt kylaren när det är ganska nära noll. Kan hända du fortfarande har luft kvar i systemet. |
|
|
Körde du 5 mil och tempen var normal har nog toppen klarat sig, hade toppen slagit sig hade den kokat på vägen hem också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.