|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525 bmw e60 med vindruta där man kan se hastighet osv. Har nu fått ett kraftigt stenskott och är lite orolig vad det kostar att byta specialrutan, om det nu är en annan slags ruta? Är det någon som har bytt ruta och vet ungefärligt pris? Försäkringen täcker 35% eller minimum 1000 kr. | |
| D ä inte rutan som visar info utan HUD så d är ingen speciell å xtra dyr..M | |
|
Jag har bytt rutor på både E46 (standard med regnsensor) ca. 1700kr och på E39 (klimakomfort med regnsensor) ca. 2200kr. Priserna är alltså 35% av den egentliga kostnaden så en ny ruta kostar normalt mellan 4500-6500kr inkl arbete. ___ //Ulf |
|
|
Jag har HUD och fick betala lite över 3.000 :-. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Det är en speciell ruta när man har HUD. Jag har också bytt och betalade en självrisk på 1700+moms **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
STi |
Någon som vet vad BMW tar för att byta vindrutan på en E61 facelift? Pratar givetvis genom försäkringsbolag. En standard ruta är det vi talar om. |
|
Ja bytte min för en vecka sedan. 2200 för en grön. 3200 för en lila. Halvförsäkring då |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.