AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.061

Hur justerar man halvljuset på en e34 -96

Halvljuset pekar i backen efter att bilen blev sängt..... De sitter motor på halvljuset. Men hittar ingen jusering upp eller ner bara i sidled?????????

da
103
dalleballe
525iAT -93
På min e34 sitter det till höger om instrumentpanelen ett reglage för att höja och sänka dem
De gör de på min oxå...... MEN eftersom bilen är sänkt så pekar lysena neråt och då borde de finnas en manuell justering för att kunna justera upp dom igen:):)
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
Jag har för mig att man kan skruva på någon skruv vid strålkastaren om inte minnet sviker mig. Det är i alla fall vad jag mindes från ett byte av ena strålkastarn på min förra e34:a. Borde kunna gå att hitta något om det på realoem.com antar jag.

/Martin - kort och gott
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det finns hål i den svarta plasten snett nedanför halvljuset där en stjärnmejsel når inställningskruvarna - men var försiktig, det är lätt att förstöra spåret i skruven, och de brukar vara fastrostade...

Mvh
ja har tom skruvat bort plasten runt lyset och kollat!!!!! verkar som alla skruvar är rund dragna till justeringen:( men skruven för justeringen upp och ner verkar vara den som sitter direkt på motorn. ska de gå att skruva på den eller????
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sent svar, men ja - skruven för justering upp/ner går in i justermotorn. Tänk bara på att gängorna i justermotorn är av plast, tryck inte för hårt så att de går sönder...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.