|
|
|
|---|---|
|
Halvljuset pekar i backen efter att bilen blev sängt..... De sitter motor på halvljuset. Men hittar ingen jusering upp eller ner bara i sidled????????? | |
| På min e34 sitter det till höger om instrumentpanelen ett reglage för att höja och sänka dem | |
| De gör de på min oxå...... MEN eftersom bilen är sänkt så pekar lysena neråt och då borde de finnas en manuell justering för att kunna justera upp dom igen:):) | |
|
Jag har för mig att man kan skruva på någon skruv vid strålkastaren om inte minnet sviker mig. Det är i alla fall vad jag mindes från ett byte av ena strålkastarn på min förra e34:a. Borde kunna gå att hitta något om det på realoem.com antar jag. /Martin - kort och gott |
|
|
Det finns hål i den svarta plasten snett nedanför halvljuset där en stjärnmejsel når inställningskruvarna - men var försiktig, det är lätt att förstöra spåret i skruven, och de brukar vara fastrostade... Mvh |
|
| ja har tom skruvat bort plasten runt lyset och kollat!!!!! verkar som alla skruvar är rund dragna till justeringen:( men skruven för justeringen upp och ner verkar vara den som sitter direkt på motorn. ska de gå att skruva på den eller???? | |
|
Sent svar, men ja - skruven för justering upp/ner går in i justermotorn. Tänk bara på att gängorna i justermotorn är av plast, tryck inte för hårt så att de går sönder... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.