|
|
|
|---|---|
|
hej undrar vad som menas med stora och lilla sexan ? ska beställa grenrörsflänsar och det står stora o lilla sexan.. Jag har en m50b20 med vanos från 93. 150 hk. 24 ventilers tror jag. Bmw 520i | |
| "Stora och lilla" gäller gamla E34, de som inte är 24V, utan har M20 eller M30-motorn. | |
| vilket betyder att jag har stora :) ? | |
| Ingen av dem, du har M50 :) | |
| okej okej då fattar jag :D men på kl-racing så står det bara stora och lilla . 12 o 24 ventilers . Och det står så konstigt. finns inget där man kan få tag på en grenrörsfläns till min motor så jag vet att det blir rätt ? =) ska bygga turbogrenrör! | |
| lilla sexan är väl två litern som du har o stora är 2.5 litern | |
|
lilla är sexorna på 2 och 2.5 liter. de stora är på 3.0 resp 3.5 inget annat... m60-b30... |
|
| Tack calle! | |
|
de va så lite så m60-b30... |
|
| Eh? M60 är V8. E34 med M50 fanns bara med "liten sexa", dvs 2.0 och 2.5. | |
|
Edit ffs: Callebmwv8: missuppfattade nog din signatur, men som sagt, över 2.5 i en E34 efter -91 är ju V8. M50-E34 är alltid samma sexa på 2 eller 2.5 liter. Är det en E34 med 3-litersmotor är det en V8. Är det en 535 har den M30-sexa 12V. 24V fanns, så vitt jag vet, bara som 2 eller 2.5 liter. Ring till leverantören och fråga efter packning till M50B25, känns som det bästa :) |
|
| okej tackar, men jag har ju m50b20 ;) | |
|
hehe ja.. bara min signatur:) men annars har du rätt "Lus". l l l l l l \l/\l/\l/ m60-b30... |
|
| Sorry, M50B20. Käft nu, innan det blir mer förvirrat :) | |
|
Enklaste är ju att ringa till dem och berätta vad du har för motor. Annars har du rätt fläns här: Länk Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.