AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.225

Bra solfilmsmontör i Skåne

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Hej,

Hade tänkt montera solfilm på bilen och undrar därför om någon kan rekommendera en duktig montör i Skåne, gärna kring Malmö/Lund. Gärna en ungefärlig prisuppgift för 5st rutor.

Jag hade tänkt tona väldigt ljust röktonat jämnt över hela bilen, förutom framrutan.

Är det någon som har erfarenhet av "besiktningslösningen":
Att man hissar ned rutorna och drar ut säkringen till el-hissarna.

Tack på förhand.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Länk
De är nog inte billigast, men jag vet att de är bra.
Jag ska lämna in min bil till dem på onsdag.
Du får nog räkna med runt 4000kr.
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Har själv anlitat solfilmsmontören till min (vi anlitar dom till alla kundbilar på jobbet oxå) o har bara gott o säga! :)
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Tack för tipset!
Ska ringa dit imorgon.

Bilen ska besiktigas i september senast, känns jävligt surt att pilla bort filmen för att sen sätta dit den igen.

Jag blev stannad vid en flygande besiktning när jag körde en kompis bil.
Han hade tonat ganska kraftigt runt om bilen förutom framrutan.

Då sa polisen till mig:
"De här ser lite mörkt ut"

Jag svarade att det var 20%, precis som var tillåtet.

Hon svarade bara:
"Jaha, okej då."
och lät mig köra vidare, förmodligen hade hon ingen möjlighet att kontrollera.
Fast det var alldeles uppenbart att toningen var närmre 80%.

Någon som fått ombes. vid flygande besiktning någon gång?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Har ingen personlig erfarenhet.
Men jag har hört talas om nån som fick riva av toningen på plats, innan han fick fortsätta köra..
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Simon,

Planerar du att tona förarrutan samt passagerarrutan fram?
Hur tänkte du då göra vid bes?

Min bil är svart metallic, så jag ska nog tona ytterst lite för att det ska blir bra.
För mörk toning på en svart bil tycker jag ser illa ut.
Däremot en röd- eller silvermetallic då kan det vara snyggt med en mörkare toning.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Min bil är också svart metallic, eller safirsvart..
Jag skulle gärna tona framrutorna.. Men pallar inte med att riskera böter och/eller problem med besiktningen. Det där med att hissa ner rutorna och dra säkringen funkar nog inte på många ställen längre. De kan alltid hävda att om någonting finns på bilen, så ska det funka. Så då får du ta bort rutorna helt, och skruva bort allt som har med elhissarna att göra..
Men, man kan ju ha tur också..
Jag har inte bestämt % ännu, men det lutar åt 15% ljusgenomsläpp (omega85).
Nån annan som har någon åsikt om vilken nyans man ska välja?
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Bra pris och kanon jobb:

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade tidigare en V70 där alla rutor utom vindrutan var lätt tonade. Det var förste ägaren som fick detta gjort och han brydde sig inte om besiktningen då han visste att han inte skulle ha bilen så länge. Den var drygt 1,5 år gammal när jag köpte den så även jag kunde köra ganska länge innan det var dags för den första besiktningen och när jag körde dit så hade jag inte en tanke på att framrutorna riskerade att bli anmärkta på men det tog inte många minuter på SBP förrän detta kom upp och det blev ombesiktning.

Då det var proffstonade rutor så var demonteringen inget jag själv gav mig på utan jag lämnade in bilen på Ditec i Lund och som tur var till ett fast pris då dom behövde 3,5 timme för att få bort filmen från två rutor.

Här Länk är ett gäng bilder på bilen dock ingen perfekt för att just bedömma toningsgraden. På vinterbilderna är toningen borttagen på framrutorna.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att förtydliga "som tur var till ett fast pris"...Jag fick betala 4-500kr om jag minns rätt och att det skulle ta 3,5 tim var inget dom hade räknat med...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.