|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla. Jag upptäckte att jag har nu i vinter fått en förbannat rostig metallram runt min glaslucka på bakluckan( i nedre kanten). Har ni några tips på byte/lagning/blästring eller annat av detta | |
| Brukar krypa in mellan ruta och ram och rutan är limmad så det enklaste är nog att byta ruta+ram komplett. Har du tur hittar du en med rätt färg och slipper lacka om den lilla remsan högst upp. | |
| Min byttes på garantin i höstas,ville ha kvar rutan i och med att det sitter solfilm i den. Det var inga problem, lämmnades till glasmästare som tog bort rutan fån ramen.Vet ej vad det kostade eftersom det var garantjobb ,men orginalramen var vädigt rostig. | |
|
Har kollat lite på bildelsbasen. Men inte hittat någon med rätt färg på överdelen. Remsan överst. Blästra plåten är väl inte en opiton? Tror att det blir hål överallt då. /lovan |
|
|
Kollade med BMW just nu 10 kkr kostar det med en ny plåtram monterat och klart i rätt färg och allt. Funderar! Just nu så är inte den ramen prioriterad! /lövan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.