|
|
|
|---|---|
|
jopp sätter mig i bilen imorse vrider om nyckeln å de går bara runt runt, steg ett på tändingen slog igång men inget mer, kan inte häller slå av tändningen utan att rycka batteriet. är det tändingslåset som har kukat ur sig antar jag? man kan snurra en 5-6 varv innan de tar stopp. å sen snurra samma antal tillbaka. vad är det troligast som pajjat? vad kan det kosta att fixa, jag tror inte jag har en IM på min utan bara fjärr för c-lås har provat min reserv nyckel tänkte först om nyckeln var sliten men ikke. så jag koppla ur batteriet så jag inte sliter på ev. tändspolar osv. någon mer som vart med om detta? och kan berätta hur ni löste det och till vilken kostnad? min ekonomi är kass då jag har sagt upp mig på ett jobb å börjat på ett annat å har ett litet glapp i min inkomst. där av de ekonomiska frågorna. | |
|
Upplevde detta ett par ggr för ett antal år sedan på just en 323 E36. Har för mig att jag gjorde följande: Låste bilen med fjärren och låste upp igen. Vred nyckeln till läge 1 (ja det kunde jag tydligen) hm...lät den vila där i 10 sek. Tillbaka igen och sedan funkade det. En gång råkade jag sätta i fel nyckel (till en E39) och då kunde jag vrida för glatta livet. |
|
|
inte allt för ovanligt fel på e36:ans tändningslås. mitt var sprillans nytt när jag köpte min. förra ägaren beskrev samma fel som du fått. BMW ownz |
|
| ok, delarna är beställda, tar 2 veckor för BMW att få hem, kostar 1400:- sen tillkommer arbetet på verkstad också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.