AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.380

Någon som kollat på denna?

Sida 5 av 6
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Eftersom svardska lämnat tråden kan vi nog lägga ner den för vi lär ju inte få veta slutet. nya intressanta trådar kommer....

zaharald
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det kan jag instämma om! Man får ta det som Husse, med en klackspark. Det är ju faktiskt humor, om än i något bisarr form... :D

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag dock synd om svardska, han tröttnade på oss och diskussionen om hans bil, det är helt klart. Men om han bara hade härdat ut ett tag till så hade ju bilen mycket troligt blivit såld... nu kanske det blir tokknepigt för honom att bli av med den?!

Det är inte så kul när ens bil hamnar på den allmänan diskusionstapeten... men jag kan faktiskt inte försvara alla dumheter han vräkt ur sig, som man bäddar..

Jaja, tråden får väl ses som slutdiskuterad, det var en minst sagt stollig avslutning! :D

Vi ses i en ny knasig tråd nära er!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är väldigt väldigt mycket skilda nivåer på diverse trådar här på forumet. Samt väldigt mycket åsikter. Vad jag vet har något fåtal tittat på bilen men dussintals har uttalat sig om den utan att ha sett den. Lustigt att så många kan veta så mycket.....
Asken
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Nej du Asken,det handlar inte om
-Lustigt att så många kan veta så mycket.....
Det handlar om en lätt förvirrat konstig bilförsäljning
av ett fordon som inte är besiktad där säljaren sprider olika information här och på annan annonsplats.
Motstridiga uppgifter hit och dit som har disskuterats och ifrågasatts. Med all rätta!

Bilen i fråga var till salu för tre månader sen för
40 000:- tur att ingen stackare köpte den då! nu kostar den 28 000:- fortfarande inte varken besiktad eller såld? tycker du att detta är ett normalt förfarande vid en bilförsäljning kan du ju slå till och köpa den.

zaharald
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Annonsen finns ju kvar så den är väl till salu iallafall?

fyrhjulsdrift är roligast!
Kul tråd.

En sak är ju säker, säljer man en bil så gör man det med syftet att få ut så mycket pengar som möjligt. Vill man inte Regbes bilen så finns det ju en anledning. Visst man kan vara sjuk eller så men då skickar man ju nån annan och svättar av bilen för fotografering :)

Jag skulle aldrig handla då det är många varningsflaggor som vinkar.
Deliq
>johnjohn
Tråden "fortsätter" här
Länk

M V H // Deliq

*** Var glad så länge du lever - sen är det försent ***
Tackar, det hade jag missat
svardska
med risk för att väcka den björn som sover så måste jag säga att man nästan blir nostalgisk!
Då var det i alla fall lite fart på forumet!
Den omtalade "ladyn" har nu rullat 700 mil utan problem! börjar nästan bli tråkigt...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe.... ja, men den är fortfarande till salu.

Och inte såld.

;D ;D ;D ;D ;D
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
svardska for president. P.s, maila mig om du ska sälja någon vagn i framtiden. Ska vi säga 20 puckar för måsen? du behöver inte ens besiktiga den :DDD

Copy, som läst en klart kul tråd och konstaterat att det finns väldigt många självutnämnda jagvetalltare.
svardska
ena dan till salu nästa inte, vad vet jag! det beror nog på tillfälligheter om den blir såld.
Jag älskar verkligen den där bilen och har svårt att skiljas från den fast jag nog borde av ekonomiska anledningar. det är ju ingen sparbössa precis!
Tycker alla skall se sig själva i spegeln och fundera på hur dom beter sej själva när dom skall sälja en bil.
Så fort man skall köpa en bil så får det inte vara nåt som är lite suddigt, helst skall det vara bygdens präst som är säljaren.
Men när man själv skall sälja då är det minsann inte så viktigt, då kan man undanhålla saker och köra en o annan fuling.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Bimmerman: Huvudet på spiken di kallart. Inget kan kan besudla Svennes moral mer än en bilförsäljning.
svardska
Prästen är väl den sista jag skulle köpa bil av, kan man viga hela sitt liv åt hyckleri så avspeglar det nog sig vid ev bilförsäljning också!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Äsch, visst kan man köpa bil både av byns präst och vanliga svennar. Lika lite som man lär få veta att tjejen man dejtar har överjävlig PMS en gång i månaden och otroligt jobbig ex. som ringer när de är fulla, lika lite berättar svensson som sin bils ruttna sidor.

Så är det ju bara... vad man får försöka göra är att på bästa sätt få ur tjejen vart haken ligger, innan man sitter för djupt i skiten, mao. få svensson att medge att toppen förmodligen sprack under köldknäppen och att obalansen i framvagnen inte beror på en tappad däcksvikt, utan sonens rallybravader.

Varje bilköp handlar om tre saker:

1. Information
2. Känsla
3. Förnuft

Priset är sekundärt, om ovanstående tre variabler uppfyllts på ett tillfredställande sätt.

Så gnäll inte på Svensson, elelr någon annan, för att de hycklar när de ska sälja bil. Alla hycklar ALLTID, så, vad hade ni väntat er? Att en bilförsäljning skulle vara något annorlunda?

Det är ju bitvis därför det är så svårt för Svardska att sälja sin säkert mycket fina bil. 1, 2, 3 ovan är så otroligt ihopkörda att ingen vid sina sinnens fulla bruk (som har informationen vi har, känslan Svardska har förmedlat och förnuftet att leta vidare) vågar ta chansen.

Jag tror Svardska måste vidga vyerna om han ska få sålt sin bil, ut med den på andra annonsbörser och tidningar, där inte folk känenr så väl till bilen och den omkringliggande diskussionen som folk här på BMWPower gör.

Det tror i alla fall jag...
svardska
äh! nu äru full quixotic! skärpning!
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
nä, drogad.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Se där, två replies som tillförde diskussionen en himla massa! :D

Att inte en moderator stängt den här tråden för länge sedan är bra konstigt... faktum kvarstår. Svardska ägnade en månad åt att skjuta sin bil i sank på detta forum. Sedan undrar han varför det är så svårt att sälja? Vem är det som är full/drogad? Jag eller ni?

Självfallet måste Svardska leta upp ett annat ställe att sälja sin bil på. För jag vidhåller, att ingen som följt Svardskas utläggningar och komplikationer med denna bil kommer att betala de pengar som Svardska begär.

Det skulle vara du då Copy, men om han ska hitta någon annan lär det nog få bli genom ex. en tidningsannons.

För övrigt så har jag tidigare sagt att den här tråden är slutdiskuterad, så nu får ni klara er själva. Hur det är med bilen, har vi ju kommit fram till tio gånger om, vid det här laget.

Dessutom finns det betydligt bättre trådar att diskutera bilköpare/säljare i.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
hade jag plats å pengar skulle jag köpt den av dig svardska!
jag är väl en av dom få som sett bilen
tyvärr bled det ingen provkörning

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.