|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
OK Schnitzer,du kör med sunt förnuft,men det är vissa saker som har förändrats som gäller reg-bes. Ta och kolla med din lokala station. |
|
|
Äger själv en av få svenksålda 750,den har rullat 18.000 mil.Inga problem med motor och låda.Däremot ni som är oroliga för oljeförbrukningen på era motorer kan jag trösta er med att en v12 är sugen även som ny. |
|
|
Sluta racka ner på Svardska!!! Ni strör ju bara salt i såren på honom, nu när han inser att ingen vill köpa en oreggad 750. Man hör på hans inlägg att han inte uppskattar era beska toner... "Jag kommer inte att sälja bilen billigare till nån av er för den är för bra för det." "lite grinig i går men jag och min polare Jonny...Jonny Walker satt här och grubblade på bilaffärer" "Det verkar som en del bara vill göra andra osäkra och förstöra" "den ligger som en fet padda på min fina gräsmatta" "DET ÄR JU FÖRFAN BARA ATT BESIKTIGA BILEN OCH ÅKA!!!" "Nu förutsätts plötsligt att bilen är risig, dålig inredning och motor som går dåligt." "Man kan plötsligt få cancer eller hjärtinfarkt" "varför kommer ingen och tittar på den då?" |
|
|
Det kan ju va som Svardska säger att Bilen klarar en reg besiktning. Han säger tidigare att han har importerat hundra usa bilar m,m så dom "personliga skälen" kan ju va att han inte vill stå som ägare av bilen (registrerad ägare) när han får svenska plåtar. Då ser ju myndigheterna att han har importerat en bil.Kolla med Bilprovningen vilka krav som ställs nu och titta på bilen, papper m,m. Kör bilen till en verkstad och gör en avgasanalys klarar den det så är det bara att handla, gör sen en regbesiktning och du har en körklar Bmw för totalt ca: 35000 kr. Ps: Men det kan du nog pruta ner dom billigaste körklara 750 till också, men dom kanske inte är lika fina. |
|
|
svardska. har du semester? å är hemma på dagarna?? jag funderar på att komam förbi nån da måste lufta 740ìn! visst jag är sugen på pärlan men just nu hittar jag inte dom där 28 lapparna som du vill ha men att titta lite å snacka lite skit är ju aldrig fel! hade /pasi H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Den här tråden tar visst aldrig slut, möjligen om paddan blir såld........ Det är väl ändå så att det är bilens skick/pris som är intressant, importerad, svensksåld.? besiktad.! Spelar det nån roll ? Dom svensksålda är ju byggda på samma fabrik som dom importerade, eller... Jag betalar alla fall hellre mer för en importerad i rätt skick, än en halvrisig svensksåld. En obesiktad tar jag inte ens i, sen får den va i vilket skick den vill, du får ju liksom inte ens köra med den. Det finns ju idag många sätt att kolla upp en bils historik, även utomlands. Tar man sig tid och lägger ner lite jobb. letade själv i nästan ett år innan jag hittade rätt bil. Förresten! Har du tryckt pedalen i golvet sittande i en 750 vill du nog inte byta till en 735. zaharald |
|
|
Jag håller med dig Zaharald. Jag betalar också mer för en importerad bil än en svensksåld. //Schnitzer |
|
|
Schintzer: Du ska inte komma över med 750:n till mig, kolla på fälgarna och haka på ner och provköra bilen då? Jag har en liten plan nämligen (som väl inte är någon hemlis :). Den går ut på att köpa bilen, prova att besiktiga den och hålla tummarna. Fungerar det så... voila, en schyst 750 för bra pris. Fungerar det inte så plockar jag ner bilen i delar, använder det som behövs för att sätta tjejens E32 735:a i toppskick och säljer resten till vettiga priser i börsen. Svardska är egentligen en trevlig prick, jag har snackat med honom på telefon. Han blir nog bara lite lätt irriterad (som någon tidigare påpekade) att hans bil får stå som skyltexemplar i en diskussion som egentligen rör dåliga bilar i allmänhet, och egentligen inte har så mycket med hans bil att göra. Vad säger du? Jag bjuder på kafe och en guidad tur bland E23:or i olika nedplockningsstadier... :) :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
till er som tvivlar vill jag säga att åk å kolla på bilen!!1 ni blir inte missnöjda! det är en helt ok bil precis som svardska säger!! jag va där ida å såg lite på den hade ja stålarna så hade ja tagit den me mig hem, men som nybliven pappa så sitter stålarna lite illa till!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Quixotic2: Ja, det vore kul. Det går ju att fixa iordning 750:in. Om man satsar på den så kommer det att gå förr eller senare. För 28.000 kronor är ju ingenting för en 750 och som du säger så kan du göra iordning din flickväns 735i om det skulle behövas. Vi kan väl prata med om det på ICQ. //Schnitzer |
|
|
jaha... då blev vi andra uteslutna från diskussionen... detta som var så spännande :) |
|
|
Har vi tur så köper grabbarna bilen, svardska blir glad, alla blir glada......gladast blir nog flickvännen med sin E32.. zaharald |
|
svardska |
jaha ja ! "zaharald" I värsta fall kan du få byta henne mot min vinterbil, Volvo 245 GLT-87, 36000 mil. omaka lm-färlgar."mer glasfiberspackel än plåt", skitig beige plysch, trasig fläkt med full värme hela tiden, skitbra på vintern. Om du lägger en slant emellan vill säga... kul kille du är! gå in på e23 annonser och titta vad du får för pengarna, där drömmer dom om 20-30k för gammalt skrot i stil med din volvo som du så kaxit erbjuder mig i byte. Och ni grabbar från fjugesta och karlstad bespara er resan, så sugen att sälja är jag inte. "Pasi" du välkommen om du vill ha den för du är den enda som varit här och tittat och inte bara pratat en massa skit. Jag erbjuder en bra bil till er och det enda ni gör är att prata en massa dynga och misskreditera folk. goodbye! Jag svarar inga mer inlägg i denna tråd(oavsett hur grova förolämpningar ni har att komma med) |
|
Hrrm.. jahaja, då var det tydligen så att belackarna hade rätt i alla fall. Blev kanske lite för många whiskey där till slut... Suck, stolle (önskar du kunde se de 28 tusingarna jag har i plånboken)! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Nej, det var verkligen dålig stil måste jag säga, tummen ner. //Schnitzer |
|
betriebsanleitung1 |
Varför var det dålig stil,det var ju inte Svardska som började. |
| Det här sluta ju riktigt kul, han gav hellre bort bilen än sålde den till dom lite kritiska killarna med pengar i handen. | |
|
Signaturen "svardska" är en av de som tillför det här forumet mest skräp, och han har varit och ställt till det på mailinglistan också vid ett flertal tillfällen, med såna metoder är det inte konstigt att man blir ifrågasatt. //Sniffer |
|
| Det är nog ingen slump att svardska har fått så mycket skit på sig här i denna tråden. Han visar en mycket skum attityd när någon nu är intresserad av bilen. | |
|
Nu hade han ju bilen så gott som såld, men då vägrar människan sälja! Mycket ska man vara med om, det måste jag säga. "Lättirriterad" må vara en sak, men vad man ska kalla denna vändning på historien om den obesiktigade 750:n vet jag inte riktigt vad man ska kalla... Annat än sjuk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.