AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.379

Någon som kollat på denna?

Sida 3 av 6
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En 750 som inte har tagits hand om samt har blivit allmänt risig och har en del problem gör bättre nytta som reservdelsbil. Jag tycker inte att det ser bra ut att komma med en 750 som har fullt med bucklor och uppstliten klädsel och att motorn går dåligt. De tycker nog de flesta som verkligen tycker om de. De bilarna ska tas om hand bättre. Jag tycker att det är bättre att ha fina objekt istället. De risiga kan man ta delar från. Dessutom så kostar en 750 mycket att göra iordning om man har alla möjliga sorts problem. Det är smartare att köpa ett exemplar som kostar mera, som är i fint skick och går bra istället för ett lik som kommer att kosta mer i slutändan. Många vill ha sitt bilinköp så billigt räknat som möjligt, men när det handlar om 750 så brukar det inte bli så bra som man har hoppats. Man hittar fina exemplar på mobile också som kostar runt 50.000 kronor och uppåt. Det finns ju en anledning varför det finns 750 som kostar så mycket också. Det är ju för att de är fräschare och bilarna har blivit omhändertagna av ägare som verkligen har brytt sig om de. De kostar på bilarna mer än vad de får för dem när det är dags att sälja och det är inte bara för att det behövs utan för att det är ett intresse och då spelar det ingen roll hur mycket pengar som läggs ner. Det är något man vill.

//Schnitzer
svardska
Det är verkligen intressant att se hur fakta förändras under diskutionens gång.
Nu förutsätts plötsligt att bilen är risig, dålig inredning och motor som går dåligt.
Sanningen är att den är spikrak i plåten, perfekt inredning och motorn går helt perfekt.
bilen har dessutom startats varje vecka under tiden den stått.
Alltså är det priset som är fel!
Skulle tro att en del 750 ägare känner sig förnärmade av det låga priset. Bilen är det i alla fall inget fel på!
betriebsanleitung1
annonsera ut den för 65000 och sätt dit ett sportluftfilter så kanske den försvinner fort.
svardska
och skicka med adidasbyxor, skinnjacka, vit skjorta utan knappar och en fet guldlänk ;-)
Största felet med den bilen är att den inte är besiktigad oavsett orsak, det är inte så vanligt att man tar in en bil och bara låter den stå.
svardska:bilen kanske är "för billig",folk kanske tror det är något lurt med den(ref.tidigare inlägg),sjäv tycker jag det är helt otroligt ,för de pengarna får man ju knappt en rostig 240. hade köpt den på stört av dig om den är så bra som du säger för att ha som vinterbil,tyvärr måste jag hålla på slantarna för vi har bara en lön i fam. och det räcker ju till med det som är med 3 barn +hus plus en bil(bmw)+2fortskaffningsmedel av onämnbara märken. börjar ju nästan lipa när man tänker på värdeminskningen man haft sen 96.:(( tror iofs att jag får mer än 28k.

torsk på v12
(nu med bilder på:Länk
svardska
det beror lite på vad som händer i livet i övrigt.
Man kan plötsligt få cancer eller hjärtinfarkt, nära och kära kan börja dö runt omkring en, man kan bli sjuk och bli liggande eller skada sig och bli oförmögen att göra saker för en tid.
kronolle kan få syn på dig, låsa dina tillgångar och sticka upp ett mickroskåp i rectum på dig, allt kan hända i livet.
Men saken är den att denna bil är till salu obes, take it or leave it.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Svardska: Jag menade inte din bil att den var sliten i motorn och inredning, men det finns många 750 som är det, speciellt de billiga exemplaren. Kom ihåg att jag inte pratade om din bil!!! Jag har inte sett den och kan inte bilda mig någon uppfattning om den, det ända som jag har sett är annonsinfon och lite bilder. Sedan att den kostar 28.000 kronor, det är verkligen så billigt att man tror att något är fel på den. Jag vet inte om det är något fel på den, men jag har sett en hel del andra 750 som t.o.m har kostat mer än din och det har varit rena liken. Jag förstår dig om du är beroende av snabba pengar, men om allting är så OK med den så borde den ha varit såld vid det här laget eftersom den är så billig som 28.000 kronor.

//Schnitzer
svardska
varför kommer ingen och tittar på den då? det är ju lite konstigt!
det verkar bara vara enmassa folk som vill snacka här...
svardska
saken är den att jag köpt denna bilen för nästan ingenting, lagt ner en hel del jobb på elfel o dyl men till ringa kostnad. Nu är den helt ok och jag kan sälja den billigt till nån som vill ha en sån här bil...så enkelt är det!
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Bmw 750 är nog den mest svårsålda E32 modellen. Som bruks bil är den för soppa törstig och någon samlar/hobbybil blir den nog inte på flera år. Ser flera körklara som återkommer i annonser till salu. Men en fin 735 är ju en vettig förhållandevis bränslesnål bil som man kan köpa för 25000-35000 kr. En rostig Volvo 240 kostar inte 28000 utan ca 5000 kr nybes/skattad. Men helt klart E32 är den mest "lyxbil" för pengarna just nu, till och med billigare än Sexcylindriga Opel och Volvo av samma årsmodell.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Svardska, ditt problem är att nog att frasen "man får vad man betalar för" används som ett mantra på detta forum, vilket jag tycker är att kraftigt förenkla verkligheten.

Jesperw hade en bra idé tycker jag:
"Spekulant kollar in bilen och om den verkar OK så åker köpare och säljare till SBP tillsammans och när bilen är godkänd och reggad i Sverige så skrivs papper och pengar byter ägare."

Tycker även du att det är en bra ide så skriv in detta tillväga gångssätt i annonsen så borde det lösa sig för priset borde onekligen vara helrätt.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En sak slog mig; jag såg svardskas annons på www.bilannonser.se, och där stod det "säljes med stor ekonomisk förlust." Nu har han köpt bilen "för nästan ingenting." Verkar ärligt och bra. Många varningsklockor ringer här tycker jag. Men att säljare och köpare registeringsbesiktigar bilen tillsammans verkar vara en bra ide.
Svardska>>>> Vad håller du på med? Föregående talare har lagt in ett mycket intressant inlägg. "Säljes med stor ekonomisk förlust" kontra "jag har köpt den för nästan ingenting" Läste oxå att du importerat 140 amerikanare eller liknande tidigare i disskussionen.
Kan det inte vara så att vi alla sitter här och lyssnar på ihopkokt smörja från en av sveriges större bilskojjare?
Du är så sorgligt igenomskinlig. Tycker du ska prova med annons i lördagspressen. Lycka till med "paddan"

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Svardska:
du har helt rätt i det mesta och jag stöder din åsikt MEN:
Jag tror det skulle vara lättare att sälja den med lite nedtoning av din attityd.
Jag köper gärna bilen av dig men inte just nu, Fullt på tomten som det är.
Sen tror jag även att besiktning skulle göra det en aaaaning lättare men det är din sak!

fyrhjulsdrift är roligast!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, precis. För om det skulle vara så att bilen inte går igenom besiktningen så kan det bli lite problem och dyrt, men det vet man ju först efter reg. besiktningen.

//Schnitzer
Hejsan alla BMW-diggare.
Vill som ny profil tacka för alla tips som gör att vi
alla kan hålla ner kostnaderna på "pärlan"
En sak som stör är att ni på sajten går in på personliga angrepp, som här i fallet.Det är bilens
skick och pris som avgör om man gör en bra affär eller inte.Som jag förstår har ingen varit och tittat
på bilen ,så själklart är det fritt fram för spekulationer.Har själv varit intresserad av bilen
och fått bilder mejlade av den.Av bilderna att döma
rekommderar jag att någon här på forumet åker och tittar på den ,och ger en klar åsikt isället för att
hålla på med en massa spekulationer.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
HAPPY: Det kan faktiskt vara intressant att kolla på lite bilannonser ibland. Jag har en 750 och är väldigt intresserad av dem. När jag ser en 750i för 28.000 kronor som inte är inregistrerad i Sverige så blir jag lite fundersam och jag vet en hel drös till som blir det med. OK, jag kan förstå att han vill bli av med den, men om allting är så ok med den varför inte ta ett högre pris som ser lite seriösare ut. Om den är ok som svardska säger så ska han få det dubbla, åtminstone börja på det priset. Som köpare vill man veta att bilen är ok och det kan faktiskt inträffa saker som gör att den inte går igenom reg. besiktning. Jag vet andra som har haft problem med just reg. besiktningen. Det är just priset på bilen som lurar spekulaterna. Dessutom vet många att dessa bilar kostar en hel del att göra iordning om något inträffar.

//Schnitzer
betriebsanleitung1
I verkligheten får man väl knappast mer än 40-45000 för en 750.Sen att en del begär 80000 är en annan sak.Det råder ju knappast brist på dem så så skumt är det väl inte med 28000.Visst kostar det mycket att göra vid dem ,det är bättre att köpa en annan när det böjar och sälja den andra i delar.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
De som släpper dem för 40-50.000 kr bryr sig nog inte så mycket om det. Har säkert inte heller haft dem som entusiastbilar och då istället lite i mer bruksbil. Entusiast-exemplaren ska ligga högre än en som har gått som bruksbil.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.