|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har aldrig förstått poängen med att köpa två körmaskiner och sedan låta dem stå. Köp en tavla i stället. | |
|
Läs tråden på s14.net som M.A. länkar till. Killen som köpt bilarna samlar på lågmilade bilar. Då kan man per definition inte köra med dem. Tror du kan jämföra dessa bilar med tavlor, de är rena investeringsobjekt. Då tycker jag bilar låter roligare än tavlor, mattor eller diamanter. Några i tråden försöker också uppskatta värdet och det handlar ganska bra summor och börjar man lägga mil med dem blir de inte unika på samma sätt och värdet sjunker snabbt några hundra tusen. Inte helt osannolikt att den killen har trevliga körmaskiner också som tål att användas. Förstår din poäng, men det finns andra Sport Evosar (eller "vanliga" M3e30)för mindre än halva pengen som ändå är mkt fina och som man med fördel tar fram och lägger mil med. |
|
|
Jo, det var det som var poängen; varför köpa bilar med fantastiska köregenskaper som man inte kan använda för att det drastiskt sänker värdet på dem? Känns tämligen meningslöst och indikerar att det inte finns något körintresse utan bara handlar om en ekonomisk investering. Alla får göra vad de vill med sina pengar, men jag tycker det är trist när "bilsamlare" ställer undan bilar som någon annan skulle kunna njuta av. Bilarna reduceras till att vara investeringar och skulle lika gärna kunna vara tavlor i stället. |
|
|
På samma sätt kan ju den konstintresserade tycka det är tråkigt med alla privata samlingar som endast ägaren kan njuta av. Om någon ser bilen som en investering får man ju förstå att sådant som sänker värdet undviks. Visst hade jag också gärna sett bilen på vägen/banan men läget är som det är. |
|
| M3 E30 är verkligen den riktiga M3:an, dom börjar bli riktigt sällsynta nu så har ni pengar över så köp omgående. | |
|
skulle med glädje köpa en av bilarna. Detta var min drömbil när jag var 20 år. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| -Per-: Jag tycker det är värre än så, man kan likna det med att köpa en eftersökt tavla och sedan lägga upp den på vinden i 20 år utan att titta på den eller visa den får någon. Obegripligt för mig, men folk får som sagt göra vad de vill med sina pengar. | |
|
Vissa bilar är konstverk i mina BMW ögon och M3 E30 tillhör den skaran! Tur e att det finns personer som har sparat sina klenoder så att vi kan titta på dom NÄR dom kommer ut och diskutera dom här på AP. |
|
|
Rick, "Vilket drömgarage Ford RS200, Mercedes 190 EVO 2,5 samt 2 st BMW M3 SE. /Rickard" Jepp killen köpte även Forden och Mersan. Helt otroligt fascinerande historia, förre ägaren, som tydligen är en miljardär i pund, köpte M3:orna nya till sina söner som då var barn som en framtida investering. Shit, den som ändå hade miljarder till sitt förfogande, vilket garage man skulle kunna ha. |
|
| Men är det klokt att inte starta dem på 20 år? Vore inte det bästa att iaf varmköra dem då och då, och byta alla vätskor ibland? | |
|
Har en bil varit garagerad i 20 år har motor och transmission inte slitits ett endaste dugg. Länk Ska man börja bruka en bil som stått 20 år måste man naturligtvis göra en grundlig service först där alla vätskor och drivremmar byts. Så jäkla fascinerande historia var det inte vid närmare eftertanke... |
|
| Fina bilar, och jag hade gärna haft dem idag - MEN; om jag var mångmiljardär i pund skulle inte det inte stått någon M3 E30 SE i mina garage, om man säger så. Då smäller andra bilar högre, av BMW hade jag nog endast köpt in en "batmobile"... | |
|
Sani: Vilka bilar smäller högre tycker du, och batmobile är det en M635csi E24? Kanske åker dit för trådkapning, men nya Ferrari, Lamborghini, K-egg, Pagani Zonda, Aston Martin och allt vad superbilar heter hade jag inte köpt om jag hade några miljarder pund på fickan. Mina favoriter hade varit rariteter från 60 och 70-talet. Tex. Mercedes 300 sel 6.3, BMW 2002 turbo, Porsche 911 turbo, Volvo 164, SAAB 96, Fiat 600, Opel rekord. Och lite Amerikanska muskelbilar från slutet på 60-talet. Ford mustang, Chevrolet camaro, Corvette, Pontiac GTX, Dodge challenger etc. Någon enstaka Cadillac |
|
|
Henke, Batmobile är en 3.0 CSL med den stora vingen. En M1:a hade varit given i mitt garage, om man var ekonomisk oberoende. |
|
|
Det var Sani............och oftast har de som är negativa ingen BMW..... |
|
|
Jag hade inte heller prioriterat en M3 E30 SE om jag va pundmiljardär.. visst, det hade vart sjukt kul att äga en sån raritet.. Men det finns andra rariteter man kan lägga vantarna på som pundmiljardär.. McLaren F1, BMW M1, Ferrari 250, Ferrari F40, Ferrari F50, Ferrari FXX, Jaguar XJ220, osv. osv.. oj, blev många Ferrari där.. Men det har å andra sidan sina anledningar.. Skulle nog trycka in en Tommy Kaira ZZii i det garaget oxå:D Sen skulle jag köpa en flång ny Ferrari 458 som helgbil o två lekbilar till banköra, dessa skulle vara Ferrari 360 CS samt Ferrari 430 Scuderia.. Sedan skulle jag köpa två bruksbilar/året runtbilar.. En BMW X6M till mig, o sen en Range Rover Sport till mig, som min fru kunde få låna ibland:-) Fan, verkar som jag har någonting för Ferrari... Mvh Dennis |
|
| hehe 7 st stycken, ja onekligen gillar du Ferrari | |
|
henke; precis som Dennis H hade det blivit en hel del italienskt, både nytt och gammalt. Ett absolut måste hade varit att ha en Miura SV och en 250 GTO! Sedan en tidig Vantage och en ny DBS, en 8C Competizione, Bentley Supersports Convertible, Phantom, 458 Spider (när den kommer), nya Superleggeran, en M-B 600 (Pullman) & en 300 SL - och varför inte en SLS också... En Hispano-Suiza, en Zonda F Roadster, en Corvette split-window, en Maserati birdcage och en FXX för track-days. En R8 Spider som brukis på det, så börjar det likna något :) BMW bygger fina bilar som sagt, men lirar inte riktigt i den divisionen. Men visst, en 3.0 (eller 3.5) CSL hade varit najs. Och så vill jag ha nya Hennessey Venom med 1200 hk som kommer snart! Men nog om mina behov nu, tillbaka till ämnet. |
|
| Förresten - glömde en "BMW" ändå: Alpina V8 Roadster vill man ju ha en utav! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.