|
|
|
|---|---|
Fisken |
Ursäkta det blev fel på länken, klicka på den sen gå in på forum till vänster och leta efter SMG test!!! |
|
Fisken: Vet inte om jag tror så mycket på det där men det kanske stämmer. Att inte M3 med SMG II skulle göra 100 km/h på tvåan låter skumt. Ännu skummare är det att SMG växlar upp till 3:an, det måste i alla fall jag göra själv! Men det kanske den gör när man använder "Launch control". Har inte testat LC än. Blev sugen på att göra det idag, bara för att se vad den hittar på. :-) |
|
|
hehe, var ute och testade en LC. Kom fan inte iväg, det span hysteriskt. Både koppling och hjul! :( Tyckte jag värmde upp däcken ordentligt först men tydligen inte. Kanske gjorde fel, hmm... ska kolla i instruktionsboken. |
|
Fisken |
Wolfie: Hur är din SMG II, är det en rolig låda? Har du haft problem med ngt nån gång? Funkar "automatläget" bra?? |
| Wolfie, det där låter skumt! Inte f*n ska du väl stå o spinna heller med LC-funktionen i drift. Stod varvräknaren verkligen på 3450 varv? Kanske berodde på underlaget. | |
|
Fisken: Jodå den är rolig. Otroligt rolig faktisk. :) Automatläget är inponerande bra, går att köra mjukt och fint. BMWCoupe: Ja mycket skumt var det. Jag kopplade ur DSC, valde SMG program 6. Förde spaken framåt, gasade fullt. Bilen varvade ca 3450 varv. Släppte och då skrek det till och den spann. Kollade alldrig spåren i vägbanan. Hoppas det inte endast var kopplingen den slirade på! :( |
|
| Åkte förbi och kollade, det fanns två svarta spår i vägbanan. ca 3 meter långt. Men den måste ha slirat friskt på kopplingen! :( Så kan det ju inte vara meningen att det ska vara? | |
|
Wolfie, Det är just så den fungerar, istf för att släppa lite eller mkt på gasen när det spinner som man själv gör så modererar den hjulspinn med just kopplingen. |
|
|
Då slits kopplingen ganska mycket vid LC. Tänk om LC funnits på M5 E39 och fungerat på samma sätt. Kopplingen hade väl dött efter en sådan kan man tro med 500Nm. Mip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.