|
|
|
|---|---|
| Nu har det blivit dags för mig att börja pendla långt till jobbet och köra ca 3000 mil per år. Då måste tyvärr den härliga 328an säljas och en diesel med partikelfilter införskaffas. Jag har främst kikat på 120d & 320d samt A3 och A4 2,0 TDI. Finns det någon modell som jag har missat? 120d fick ny motor -07? De enda krav jag har på utrymme är att golfbagen ska få plats där bak. | |
|
Kan du tänka dig att plocka ur träklubborna så räcker en 1-serie... 163hk motorn drar ungefär 1 krona mer per mil jmf med 177hk, så betala inte för mycket för en nyare motor.. Audi är fulare =) |
|
|
Skulle hellre köpa en KIA än en BMW 1-serie. Tycker den är grymt fula. Tycker A3:an är 100 gånger snyggare. 320 ser ju dock helt ok ut. |
|
| utan tvekan en 1-serie.. bra bil med låg förbrukning och en massa körglädje.. som nummer 2 röstar jag på 3-serien | |
|
Håller faktiskt med mr.ozz, 1-serien, bortsett från coupén, är så ful att jag aldrig skulle köpa den av den anledningen. Eftersom du antagligen kommer sitta en dryg timme i bilen varje dag så skulle jag satsat lite på komforten och valt 3-serien eller A4. Har dessutom svårt att tro att det går in ett par golfbagar i en 1-serie. MVH Christofer |
|
|
Har du räknat på kapitalkostnaden på en nyare bil med dieselmotor jämnfört med att behålla din nuvarande bil? Man får ganska mycket bränsle bara för mellanskillnaden på värdetappet på en 120d/320d vs din E36'a. OM vi ser bort från detta, röstar jag för antingen för en 120d eller 320d. ;-) |
|
|
320D alla gånger.. Kraften räcker och storleken är lagom. Skulle hellre ta en lite äldre 3:a än en nyare 1:a. Audi´s gamla pumpduse är ljusår bakom 320d i karaktär (Ja, jag har kört både, både manuell och automat) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| En golfutrustning går in i baksätet på 1:an. Föreående ägare till min bil golfade. | |
|
Passat 2,0 TDi 170hk. Mer bil för mindre pengar än motsvarande BMW. Om nu BMW är ett krav, skulle jag välja 320D alt 520D. Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.