|
|
|
|---|---|
|
Hallå! En dag var bilen bara mkt tröttare än vanligt. rev itu bilen idag o kände på turbon, lagomt motstånd o utan glapp. sen kollade jag wastegaten, trodde först den hakat upp sig bara, eftersom tydligen porten är stängd när kolven är ute o öppen när den dragit in kolven, fel elr? var ju inte som en gammal snurra till en volvo 740 där turbon öppnar genom att skjuta ut kolven. Monterade wastegaten på porten o provåkte, inget turboladd alls. äger en chippad seat toledo diesel på ca 140 hk å den går som ett skott i jämförrlse, riktig turboknuff. denna bmw är ännu ochippad men 136 hk ska kännas, den kändes piggare förut tycker jag. Är det nån magnetventiul som spökar o därmed ute blivet laddtryck? aldrig haft en bmw över huvudtaget först så hjälp o tips mottages gärna, även tips på vart jag kan koppla in en laddtrycksmätare, hittat dåligt med ställen på insugs/tryck sidan. Lars | |
| har hittat felet på den, verkar ha vart wastegaten som krånglat på nåt vis, har fått bra med laddtryck igen på jag ökade trycket mekanisk på wg. bättre skjuts! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.