|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Misstänker att min tankarmatur är knas då tankmätaren visar att tanken är tom när bränslenivån understiger 18l. Så skulle nu behöva få reda på hur man kommer åt tankarmaturen i en e34 touring! Någon som man förklara eller någon som vet någon guide eller annat matnyttigt? Är det någon som vet vad tankarmatur kallas på engelska?, så man kan googlesöka lite på utändska sidor oxå! | |
|
Har för mig att du kommer åt den ganska enkelt, till höger om reservhjulet under klädseln sitter en lite plåtbit med någon skruv, under den ska du komma åt tankarmaturen. /Björn |
|
|
Har för mig att du kommer åt den ganska enkelt, till höger om reservhjulet under klädseln sitter en lite plåtbit med någon skruv, under den ska du komma åt tankarmaturen. /Björn |
|
| Okej tack! ska kika på det imorgon,. är det svårt att ta ur den och rengöra kontakterna? något man behöver tänka på? speciellt verktyg? | |
|
Japp det stämmer.. Hade just lös min.. BMWCS 06641 www.specialsvarv.se |
|
|
Hool Om du just hade lös din, kan du inte berätta lite hur man får bort den? Vore jättesnällt då jag inte har någon jätte mekvana. Typ vad som behövdes för verktyg och hur man får bort armaturen, om det är något speciellt man ska tänka på. Varför hade du isär din om man får fråga? Hade du samma problem som mig tro? |
|
|
Börja med att lyfta på bagageklädseln, tankarmaturen kommer du åt genom att skruva bort en svart plåtbit som sitter med en 5-6st stjärnskruvar. Under den sitter slangarna till armaturen + 1st kontakt. Själva armaturen sitter fast med en stor plastmutter mot tanken, kan vara bra att ha nån dorn eller liknande och knacka med en hammare för att få lös plastmuttern. //Roffa |
|
| Okej, har nu plockat ur tankarmaturen och kikat lite på den, inte blivit jättemycket klokare då flottören sitter i ett helgjutet plaststycke så den var svår att komma åt och kika på eventuell korrision vid kontakterna. Men den löper fritt i "röret" i alla fall och det var inget som såg konstigt ut. Har tankat i lite bensin nu och ska se hur bilen beter sig när det börjar bli lite kvar i tanken. Består problemet blir det väl till att åka till skroten och köpa en tankarmatur från nån bil som står, givetvis får jag mäta upp den så att den fungerar innan jag stoppar i den i min bil :) | |
|
Prova o söka lite på ämnet, Kan nästan förklaras som ett standardproblem att mätaren ramlar ner till 0 under 20 liter på E34an! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| Ja jag sökte runt lite på det men hittar ingen som verkar ha löst problemet? Men allt verkar tyda på att nivåmätaren i tanken är knas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.