|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har inte känt behov av x tillägg till min trots den karga vintern. Bilen går stabilt och tar sig fram förvånande bra trots riktigt uselt väglag stundtals (har haft en fabless för att vara på sverigeturne var gång det varit snöstorm känns det som). Om du tar en 320d så har du inga problem att hänga med i Autobahntempo, köttig med vrid hjälper till. 4 vuxna med maxad packning och det gick att stå på riktigt bra, t.o.m i Kasselbackarna. Vridet långt ner gör att den är riktigt rapp i vardagskörning medans där finns lite mer spets kanske i en 325:a (och trevligare sång). Har kört strax över 5000 mil med min nu på ca 12 månader. Det är en fantastiskt trevlig reskamrat. |
|
|
Mina 2c: Har man en gång vant sig vid x:et så fattar man inte hur man kan ha varit så dum att man tidigare köpt tvåhjulsdrivet... :) Bara en sån grej som att man aldrig behöver vara orolig för om man hinner över en korsning eller genom en rondell om det är snö/isbeläggning, utan att hindra andra bilar som kommer farande. Det går inte dubbelt så fort att komma iväg, det går 8 ggr så fort känns det som! Bilen går dessutom betydligt stabilare på vägen om det är vinterväglag, behagligare körning helt enkelt. Och med tanke på att xdrive är på kampanj så blir ju tillägget inte särskilt dyrt heller. Något högre förbrukning får man iofs räkna med, men en 320d är ju ändå rätt snål från början. Men visst, håller man sig bara kring Sthlm och söderut är det ju alltid någon annan j-vel framför en med 2wd och usla däck som blockerar vägen :P |
|
Verdi |
Skulle jag beställa en ny bil som jag fick speca som jag ville skulle det nog bli en xdrive alla ggr. Hade en quattro förut och det är riktigt skönt när det är halt. |
|
Jag vill iofs hålla med om att X-drive har efter senaste vintern hamnat högt upp på min lista över tillval. Hellre en 320xd med automat än en 330d eller maxutrustad 325 om ni förstår. Vår touring har comfortpaket med steptronic och vanliga business CD´n och bilen känns faktikst lagom utrustad för mina behov.. Visst, man vill ha roliga saker som telefon, blåtand, hifi och navigator, men fakyum är att jag saknar inget av det. Endast Xenon är det som jag verkligen skulle viljat ha och kanske adaptiva ljus fram om de varit tillgängliga 2002. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag har Logic7 och tycker man om att spela musik så ska man kryssa för det. Bluetooth har jag också men jag tycker det funkar dåligt, du hör bra men det klipper för den som man pratar med när man ligger i 100 km/h+. Har prövat med tre telefoner och gjort en mjukvaruuppatering på BMW'n men det är samma sak ändå. |
|
|
orkade inte starta en ny tråd så jag tar det här.. är en 320d -00 ett bra köp? har den några direkta för/nackdelar som är värda att veta? mvh andreas |
|
| Det verkar som att xdrive-erbjudandet har tagits bort från aktuella erbjudanden på BMW.se, så ni som vill ha xdrive borde absolut senast ha beställt era bilar för ca 40 minuter sedan, om ingen handlare har kvällsöppet. För imorgon verkar det bli 9100 spänn dyrare! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.