|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur polisen gör hastighetskontroll i civila bilar. Är det den gamla trafipaxen eller kollar dom bara på sin egen hastighetsmätare i bilen? | |
|
Dom använder sig av så kallad Polispilot vilket är en typ av dator som helt enkelt mäter sträcka och tid och sedan räknar ut genomsnittshastiget. BMW CS #5139 |
|
|
sist jag hamnade i baksätet hos ordningsmakten mätte dom hur lång tid det tog för mig att åka ett antal hundra meter. Minns inte exakt men det kan ha varit 300m. Radix omnium malorum est cupiditas |
|
|
just det. jag var en minut för sen J.L Radix omnium malorum est cupiditas |
|
| Jag antar att den är ganska exakt? Frun åkte på högsta bötesbeloppet och dom satte hastigheten till 140 km/h. Det gick förmodligen fortare så vi ska nog inte gnälla. | |
|
Hmm... vill faktiskt minnas att de skrev ned min hastighet med mågra km/h oxå. Förmodligen för att metoden inte är helt 100% tillförlitlig antar jag. Radix omnium malorum est cupiditas |
|
|
Den visar snarare för lite än för mycket. Samma gäller lasern, den visar också för lite. Flåklypa |
|
|
Jag tror den automatiskt räknar av 3%, på samma sätt som lasern. Har man 140 km/h i snitthastighet har det nog stundtals gått betydligt fortare. Böterna kan man leva med, men vad tråkare är att det med största sannolikhet kommer en varning från Länsstyrelsen och då får man ta det lugnt i 2 år BMW CS #5139 |
|
|
500 meter mäter de, de sade i alla fall den civila mc polis som stoppade mig i somras, i 140 km/h på motorvägen. BMW körde han. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.