|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet hur mycket lägre orginal M5 e39 fjädrar är jämfört med std ej M-chassie 540 e39 fjädrar? M-sport 2 paketet har ju samma artnr på stötdämparna som M5 men undrar om fjädrarna är dom samma? Mvh Thomas | |
|
Thomas: M-sport fjädrar sänker 20/20 dvs. 20 mm fram samt 20 mm bak gentemot fjädrarna för standard chassie. Jag lät byta mina stötdämpare och fjädrar m.m. hösten-09. Efter mycket sökande efter stötdämpare så föll valet på original M5 (samma som jag hade). Dock så gick dessa inte att köpa ngn annanstans än på Bmw. Kollade på bl.a. autoexperten och Forza men de hade inte M5 stötdämpare. Eftersom det blev original stötdämpare och jag inte ville sänka bilen mer så köpte jag även original fjädrar M5. Nåväl, svaret på din fråga är...Ja, fjädrarna för M-sport 2 är identiska med M5:ans iallafall om man pratar 540. Det var det svar jag fick när jag beställde från Bmw. Är oerhört nöjd med mitt byte :) Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Thomas: Såg att du hade en touring. Eftersom M5 E39 aldrig tillverkades som en touring så kan det ev. skilja på de bakre fjädrarna. Ring och kolla med Bmw för säkerhetsskull eftersom det inte går att kontrollera fjädrar på Realoem.com. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Tack för ditt svar! Jag har nivåreglering på min bil så det blir till att åka in på BMW och sänka bak efter byte fram. Orginal m-sänkningen tycker jag blir i minsta laget om det bara skiljer 20 mm hade hoppats på 30 mm iallafall. Mvh Thomas |
|
|
Thomas: Om du vill ha 30 mm sänkning fram så skulle jag kolla på H&R eller Eibach. H&R--->Länk Kostar 2,510 sek ink.moms. Sänker 30 mm. alt. Eibach--->Länk Klicka på "Eibach katalog". Kostar 1838 sek ink.moms dvs. ngt billigare än H&R, sänker 30 mm. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.