AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
867

Byte av bil eller inte?

Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Hej har i dagsläget en 523ia e39 97a och så har jag fått ett byte mot en e34 M5 3.6 så jag undrar om det är värt o byta mot en sådan och vad man ska akta sig för med en e34 M5a och sånt så vill gärna ha era tips.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Har haft en sån.Dessvärre var växellådan "söndervispad" på min som det tyvärr verkar vara på många av de här..
Kolla så slitgrejer är bytta senaste tiden.
Jag råkade ut för byte av koppling o tändkabelsats på min nästan direkt.
Det kostade en smärre förmögenhet i mitt tycke.Bara tändkablarna gick på 3500:-
Växellådan lönade sej inte ens att byta för inga beg fanns o att laga den skulle kosta lika mkt som jag gett för bilen..
Men har man tur o få tag i en toppex så kanske..
Min var nog fan mer på verkstad än på vägen...
mvh Lelle

Lelle
zcooter
Skall du ha M5:an som åretrunt bil så är det ett dåligt alternativ. Annars så är det ett bra alternativ MEN kontrollera vad som är gjort/bytat. Syna den ordentligt så blir det mycket körglädje framöver
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
Ska du ha M5an som "daily driver" istället för 523an så hade jag inte bytt !!
Svindyr försäkring , markant högre bränsleförbrukning , dyra reparationer osv.
Tvivlar på att man får någon vettig M5 E34 i byte mot en 523 -97 , dom billiga M bilarna där får man ju leva med lite skavanker och defekter.

Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
hej jag tror det inte blir något byte riktigt dyr var försäkringen och vill helst ha en bil man kan ha året runt. var denna jag mena byta mot Länk och det här är min r39 som jag har nu Länk
zcooter
...... dyr.... Det vet väl de flesta vid det här laget att den är. det kostar o ligga på top.
Med lite övertalning kan man få den entusiastfösäkrad under förutsättning att man har en slit o slängbil
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
vet aldrig heller om det är fel på den eftersom han vill byta mot en billigare bil och inte vill ha något imellan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.