|
|
|
|---|---|
| En gummilist har släppt och behöver limmas, vilken typ av lim är att rekommendera? Det är alltså en list som tätar mellan dörr/kupé och den sitter i chassit/kupén, alltså ej i dörren. Ser ut att vara textilmaterial den fäster mot uppe vid taket. ///Mvh Danne | |
| Det hände likadant på min bil (M3 -02) förra året. Kom hem från en arbetsresa och gummilisten hade släppt från taket på förarsidan och hängde på insidan av rutan. (Fick panik och trodde någon gjort inbrott i bilen). Limmade först med ett kontaktlim men det höll bara några veckor. Hittade en tub loctite gel superglue på firman, den har funkat fint. Listen sitter fortfarande fast 10månader senare.. Nu har den stått avställd över vintern och listen på passagerarsidan har börjat släppa den med=( Är lite besviken på att sånt här händer på en "premiumbil", även filmen på interiörs lister har börjat släppa och handtagen ser jättetråkiga ut.. | |
| Tråkigt standardfel på e46 coupe. Ska också försöka limma mina som börjat hänga. Annars blir det att köpa nya. Värt ett försök dock, med tanke på att dom kostar typ 2000:- styck om jag inte minns fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.