AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
684

Byta ut främre dämparen på 735ia, några problem?

Fick nedslag på bilprovningen att avgassystemet läcke och idag när jag var under och tittade såg jag att den främre dämparen och delar av rören till den bakre behövs bytas.

Så skulle det bli några problem om man bytte ut främmre dämparen mot 2 st, en på vardera rör, och sedan byggde nytt till bakre dämparen?

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Varför bygga? Det är väl bara att köpa ett nytt avgassystem på BMW eller om man tycker det är för dyrt, via Meca/Perssons Plåt.

Med rätt avgassystem behåller man bilens optimala prestanda!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Har inte ekonomi för ett nytt nu, och ska jag byta måste jag byta hela då förre ägaren har svetsat ihop hela systemet.

Men ett nytt rostfritt system ska inhandlas såfort som möjligt, men tills dess får jag köra på något provisoriskt.
Is
468
Ismo
735iA -87
Grövre rör = snabbare acc till en gräns men mer soppa och lägre toppfart.
Smalare = slöare acc, lägre soppa och högre toppfart.

Sen kommer det med längden också, för kort så finns det ingen ax eller högre toppfart, för lång är same shit..

Så att bygga själv är lite ryskroulett med 5 kulor.

Men som sagt, tillfälligt = kör med samma dimension och längd så är det nog inga problem.

Är ingen expert men så upplever jag fifflande med avgas rör sen 20år tillbaka och kusinen på ferrita
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.