|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 330 xd -06 men både jag och ägaren har dålig koll på vad det är för utrustningdpacket osv. Så nån som vet om det går att kolla upp via regnr eller chassienr. /Jon | |
|
Självklart. Vänd dig till din närmaste BMW-återförsäljare. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Men om du undrar om det går via internet eller liknande så är svaret nej. Man måste åka in till BMW som Jasko skriver. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
Kolla om det är sportstolar i den, om inte så är det "förmodligen" en s,k Tomhylsa. |
| De är manuella stolar med bears skinninredning drar väl ner lite på priset antar jag | |
| bears? Menar du beige? | |
|
Vad tror du jag menar? |
|
Roffa1 |
jonpaulsen: Mauella (utan elstyrning) kan även sportstolar vara. En sportstol utmärker sig främst genom att den dels har högre sidovulkar i sits o ryggdyna, sedan har den även ett främre ställbart lårstöd. Man sitter mer skålat i en sportstol. |
Roffa1 |
Scrolla några steg nedåt, så ser du exempel på en typ av sportstol. Länk |
Roffa1 |
Annan värdefull utrustning som höjer andrahandsvärdet är som följer: Navigation, xenonljus, metalliclack, M-sport pkt, Dynamic pkt, comfort pkt, lättmetallfälgar storl 18-19", klimatanläggning, el-taklucka, larm, osv. Du kan läsa om de olika utrustnings pkt hos: www.bmw.se |
| För att sammanfatta ovanstående inlägg: Extrautrustning höjer normalt andrahandsvärdet. | |
| Japp och utrustningen kan man få reda på hos sin bmwhandlare:D | |
|
Ska kolla med bmw i morgon skulle tro att de är en så kallad tomhylsa men jag måste få det på papper så jag kan lägga ett bud. Tack för all hjälp/JON |
|
|
Jon ofta är det så att de som köper bilen och har riktit mycket pengar inte alltid har koll på allt de kryssar i utan de kryssar för det mesta utan att kanske alltid ha koll på vad det är de lägger till:) En annan skulle ju ha stenkoll men å andra sidan spelar 10 000 hit och dit mer roll för mig än för andra kanske hehe. |
|
| Kan nog vara så.Himla svårt att sätta pris på den här bilen de är ju en xd med 9000mil på mätaren men å andra sidan är den väldigt smutsig. rökt oljefingrar och aska fulla bilen, sen har han nog aldrig tvättat den skulle jag tro, så jättesvårt. | |
|
realoem.com bmwfans.com |
|
Roffa1 |
jonpaulsen: Tycker det låter illavarslande om bilen sällan är rentvättad. Hoppas att det ej är en slarvig person som äger bilen. Vet du om den är svensksåld eller importerad? Mätarställningen låter misstänkt lite då det är en diesel, de brukar annars få gå som riktiga arbetshästar (ofta som tjänstebil eller leasing) inte alls ovanligt med en mätarställning på 30-40.000 mil. Om du lägger ut bilens regnummer här i tråden, så finns det nog någon som kan upplysa dig om rätt mätarställning, ägarantal, import, osv. Betänk även att om du handlar bilen av en privatperson, så handlar du helt utan garantier. Du har likaså en egen undersökningsplikt att kontrollera att bilen har rätt mätarställning, ev, brister, osv. Många gånger när det handlar om dyrare beg objekt, så kan det vara en god ide' att låta M-testa bilen innan köp, eller låta en BMW verkstad ta ett titt på den. |
Roffa1 |
Här kommer en länk till en liknande bil som du är intrsserad av, notera priset 239.000 säljes via en bilfirma som lämnar MRF garant på bilen. Köper du av privatperson så bör bilen kosta under 200.000 är den sedan misskött samt importerad så sjunker priset ännu mer. Länk |
|
Bilen är svensksåld med en ägare fullstämplad servicebok 9000mil. Fast ägaren har inte städat eller tvättat bilen så den ser otroligt smutsig ut både in/utv men jag köper den bara om de blir bra pris. Bränslepumpen hade bytts vi 6000mi är det nån sjukdom på dom här? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.