|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Aleks: Nu tänker jag inte säga mer om V-tech, men tror du verkligen de, eller någon annan trimfirma, skulle erkänna de haft problem med rasade motorer? ;-) Man kan självfallet inte lita på allt man "hör", man måste bilda sig en egen uppfattning... MVH Christofer |
|
Verdi |
Är du anställd av VTech, Aleks? ;) |
| Aleks du får V-tech att låta som gud själv och aldrig gör några fel. Tror säkert att dom är jätte duktiga men ibland blir det fel, säkert även för dom? | |
Bayer_Aleks |
Verdi: Klart, jag bor i Göteborg och pendlar till Trosa varje dag, NOT :)) Nä men helt ärligt, killens påstående över att en bil som gått på Vtech diesel box har orsakar skurning? Snälla, det köper jag aldrig och då spelar det ingen roll om det så var KCR, Promotech eller någon annan box i bilen, för det krävs en hel del att en diesel motor ska skära då smörjning på motorn pågår konstant. Killen i fråga vars bil skurit har säkert kört utan vatten och olja ett tag, annars vet jag fan hur en diesel ska kunna skära. Chrille: Om det nu var Vtechs fel att den bilen gått sönder så tror jag knappast dem skulle fortsätta sälja boxarna, eller? ;) Jag hade kunnat åka till RICA o mappa min bil idag om jag så vill, men jag väntar då jag inte vill få min styrbox öppnad för att öka på effekten i bilen. Jag väntar hellre på Vtech som har en lsning på gång så man kan mappa bilen själv med handenhet till dem senaste styrboxarna. Ingen annan som är i närheten till lösning än. Dessutom har jag redan min steg 2 mappfil hemma, så valet är givet för min del. Vad andra väljer skiter jag i :)) |
Bayer_Aleks |
carzair: Sorry det är inte syftet, att låta Vtech framstå som några gudar och alla andra som klåpare, men det var ju du som sa att det var deras diesel box orsakade skurningen. Som sagt, jag köper aldrig det påståendet. Det spelar ingen roll vilken box du trycker i bilen, men en diesel skär inte pga en box. Dieseloljan är ju mer oljeblandad än annat bränsle, det betyder ännu mer smörjning på dieselmotorn! Det boxen gör är att pytsa in mer diesel för att öka effekten på bilarna. Det som händer med överflödet är att det inte blir riktigt förbrännt och på så sätt ryker det istället ut. Vad gäller Common Railsystemet och en box som vill trycka i mer diesel än vad CR systemet klarar av, blir det ett mot tryck och bilen "klipper" av gasen. Förklara hur en box kan orsaka skurningen är du snäll...jag vill verkligen veta. |
| ja om du nu verkligen vill veta så står det tidigare i tråden att det inte är en diesel!? | |
|
Min brorsas kusins väns frus arbetskamrat har hört att tuningbolag b är skit så nu tänker jag inte överväga att anlita dem. Typ... Om man kan sätta bilen på dyno före och efter, kan se deltat förstår jag inte riktigt var problemet är. Man kan ju välja vilken nivå man vill lägga sig på. Som någon redan sagt, lägger man sig på max så har man tagit en kalkylerad risk. Lägger man sig på en rimlig nivå tror jag knappast man har några problem framför sig oavsett vilket hyfsat bolag man anlitar när man gör en ommappning av styrenheten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.