AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.056

varvar inte över 5500rpm! vad kan det vara?

_N
9
_Nicke_
328 m-sport 96:a
Hej! tacksam för alla svar!
har en e36 328 96:a. och den vill inte varva över 5500 är precis som om varvstoppet går in då! den startar jätte lätt jämt, och bra avgasvärden.
vet nån vad som kan vara fel?

MVH Nicklas
Roffa1
På en del BMW modeller sitter vartalsregleringen inbyggd i rotorn, när fjädern blir gammal o slapp så slår vartalsbegränsningen till på lägre varv. Vet dock ej om detta gäller din 328:a. Ta bort rotorn och kolla om den är fjäderbelastad.
Kan upplysa att det ej finns rotor på M52. Har tyvärr inget svar på din fråga, men börja med en felkodsutläsning, det är mitt tips!
_N
9
_Nicke_
hitta en spricka på undersidan av gummibälgen innan gasspjälet. där en slang går in (vevhus vent)?? sen så va en salng av som går från ett relä till (rätta mig om jag har fel) bränsletank lufnings ventilationen
(en svar cylinder som sitter jämter luftfilterburken) tror dessa kan vara en bidragande orsak. lmm ger ju fel värde nom den tjuvar luft bakom den.. eller är jag helt ute och cycklar???
_N
9
_Nicke_
har kunnat komma fram till att (en svar cylinder som sitter jämter luftfilterburken) är ett kolfilter? me nvad det har för funktion vet jag inte!?

Ingen som vet??

Jätte tacksam för svar!
_N
9
_Nicke_
bytt kolfiltret och insugbälgen men bilen vill ändå inte varva över ca5300. ingen som vet vad det kan beror på?? borde ju va nått me tändningen? för startar klockrent både när den är kall och varm, bra tomgång och riktigt bra avgasvärden när jag besiktigade den i januari (inte gått 5mil sen dess)..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.