|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med den nedre listen som gärna vill lossna trots nya fästen. Den sitter dumt till och det är lätt att komma åt den när man kliver ut. Efter en bildsökning på internet verkar det som om många valt att ta bort den, några råd, hur har ni gjort? | |
|
vilken liste menar du?? Mvh Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
| Hej. Den nedre listen som ligger mot tröskeln. Sitter fastklämd med ett antal hållare i plast som är i klenaste laget. Då man sitter ganska djupt i bilen är det lätt att man kommer åt dem vilket gör att de lossnar. Har dragit en skruv i det bakre fästet för att få den att sitta bättre. | |
Roffa1 |
Listen? Menar du inte istället tröskelbreddaren. |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vilken list tänker du på? Är det den "breda" eller "smala" listen i bilden nedan? Länk |
|
Hej Jag ska försöka vara tydligare. Det är listen som sitter på utsidan av karossen och ser likadan som den som är på dörren. Denna ligger dock längre ner, precis på tröskeln så man kommer åt den då man kliver ur bilen. Det intressanta är att när jag söker på Google så är det ingen annan som har den här listen? Är det något gammalt hembygge eller någon form av extrautrustning? Skulle lagt till en bild av min bil här men vet ej hur jag gör. Länken är till en E30 -87 utan list! Länk |
|
Mysko, undrar vilken list detta är. På E34:orna sitter det ju en gummilist längst ned på dörren - men inte på E30:orna vad jag vet. Johnny A : Har du en bild på det? Säg till isåfall så kan jag PM:a dig min emailadress så kan du skicka bilden till mig så lägger jag upp den. |
|
Hej #BMW slangen" Jag går ner till garaget nu och ordnar det. Tack för hjälpen |
|
|
Klicka på "Min blogg" i vita rutan till vänster. Sen klickar du på "[ Skriv i din personliga blogg ] " eller scrollar till botten på sidan. Där kan du skriva och lägga in en bild. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Äsch glöm mitt inlägg. Tyckte det såg ut som du var power user pro... ///BMW - Was sonst! |
|
Roffa1 |
Tror det är "tröskelbreddaren" TS menar, det kan ev, vara ett eftermonterat M-technic 2 pkt som ej passar 100. (eftersom han talar om kjolar på både dörren & tröskeln) |
Roffa1 |
Liknar det detta: Länk |
|
jag har då aldrig haft en list där på någon av mina bilar. du får fixa en bild så kan vi säkert hjälpa dig Mvh Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
observera att han har en e30 CAB å då är de som han säger en list mot tröskeln, å de är väl den han menar lossnar.. Kolla på bilderna så ser ni vilken de är.. Tror jag? :P Länk Det är alltså listen längst ner.. Kan dock inte svara på varför den lossnar, men nya clips borde ju göra susen tycker man... E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
äääääh blev nå fel med länken.. provar igen... CAB: Länk 4 dörrars: Länk Där ser ni skillnaden... Notera även de heta scoopet på 4 dörrars bilen :P hehe E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
Men prova att limma med karroseri lim eller liknande, samt nya clips, då sitter de nog som berget.. E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
Roffa1 |
Se där ja, där satt det en list till. Detta utförande har jag aldrig sett tidigare. |
|
har jag aldrig sett, måste sitta på import bilar. Men har du hört på bmw dom bör ju veta. Mvh Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
Sitter som sagt på cab.. Iallafall -90 Dock inte alltid som syns då många kör med diverse plastsjok ivägen.. E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
|
Hej alla. Att detta skulle skapa en sådan debatt hade jag ingen aning om men visst är det den listen jag har problem med. (Strebers länk) Min är ju från -87 och är ingen importbil. Köpte fästena till listen från BMW så de vet! Tyvärr är limning inget bra alternativ då rosten frodas under listen då det är en kant där som samlar upp vätska. Kanske silikon kan hjälpa? Vill heller inte täcka upp med en massa plastsjok. Tror själv att BMW insåg detta och tog bort listen i fortsättningen. Testar med att fälla in skruvar i listen så den sitter. Streber, var kan jag hitta karosserilim? |
|
Tog mig en närmare titt i ETK jovisst finns den vanliga stötlisten samt en "stötlist fotsteg" Länk Måste erkänna att jag aldrig sett detta, eller iallafall lagt märke till det. Sitter dock bara Cabriolet modellerna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.