|
|
|
|---|---|
|
Har läs trådarna jag hittat om snurrande tändningslås. Min har fastnat i läget "av slaget" men alla lampor lyser tog lös kontakten under låset så jag kunde slå av tändningen det går inte att vrida nyckel till radio läget så man kan komma åt den dära lilla lås mekanismen så att man får ut låset. Detta har jag provet :Smörja,knacka,dra,vrida men det går inte att få nyckeln till radio läget. Har testat dom tips som fans men inget fungerade . Nu verkar det som att det bara återstår att borra ur låset. Ett par frågor: 1:Går det att borra ur låset utan att förstöra ratt låset,vet inte riktigt vars det sitter. 2:Får man ut allt det man behöver få ut genom att borra. 3:Lite tips angående själva borrandet 4:Varför måste nyckeln vara i radio läget kan man inte bara borra ett litet pytte hål ungefär vars lås mekanismen sitter ? | |
| Glömde skriva bilen är en 325tds 96 tysk import | |
| Har löst problemet | |
|
hur löste du problemet? |
|
|
Jag hade tagit lös tändnings kontakten och vred på den lilla axeln som går in i kontakten . Vred den försiktigt mot sols så klickade de till och den hoppade i läge höll i nyckeln samtidigt. Sen kunde jag vrida på nyckeln till radio läget ,men ska man komma åt lås mekanismen så det går att lossa låset så ska man vrida just lite till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.