|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| Verkar finnas mycket bluff annonser ute på blocket nu bla denna Länk finns fler ute nu bla 530-06 mm | |
| Länk en till | |
|
Ja, och den här som jag länkade till i "roliga annonser"-tråden: Länk Annonsen är redan borttagen. Den första av dina länkar jari65 är också borta, efter bara någon timme. Vad menas, varför gör de på detta viset? /Erik |
|
|
För att folk är dumma i huvudet och betalar in handpenning för att få köpa bilen. Sedan ser de varken bil (eftersom den inte finns i verkligheten) eller pengarna igen. Vissa köpare sätter också in fejkannonser med tokbilligt pris på en bil som de är intresserade av. Sedan åker de till en seriös bil till salu och prutar "eftersom det finns en annan mycket billigare" på Blocket. ------- //Lövet |
|
|
Vet inte vad syftet är ev att få handpenning vet ej men det finns flera bilar ute på blocket nu tex audi a5 i Laxå har anmält några till blocket som dom plockat bort. |
|
|
Men annonserna ligger ju bara ute några timmar innan de försvinner? Har Blocket någon som granskar annonserna och raderar de skummaste? /Erik |
|
|
Det är förstås tack vare jari65 och andra som annonserna rensas bort så snabbt. Bra jobbat. /Erik |
|
|
Blocket har ett team av personer som rensar bort annonser. När man anmäler en annons (finns en knapp längst ner i annonsen) så dyker den upp hos dessa så tar de bort den om den är uppenbart orimligt prissatt. ------- //Lövet |
|
| Länk | |
|
Sen finns det förstås skojare som är tillräckligt smarta för att inte skriva in helt galna priser i annonserna. :-( /Erik |
|
| Länk | |
| Länk | |
|
Mobile.de och autoscout24.de är också fullt av dessa fakeannonser som gör det svårt att veta vad som är riktigt och inte. Måste vara en mardröm för de seriösa annonsörerna. |
|
|
Jo, fast en RS4 för 220.000 är inte så svårt att lista ut att något är knas. Har anmält alla annonser till Blocket. Gissningsvis är de borta om några timmar. ------- //Lövet |
|
| Verkar ha kommit ut mycket bluff annonser nu på morgonen,hur betalar dom annonserna ? | |
|
Visst är många bluff men en och annan är faktiskt sann. Jag har själv blivit anmäld för att folk trodde det var bluffannons och fick förklara för blocket.se att så inte var fallet. Att annonsen sen försvann efter några timmar efter återinförandet berodde på att den faktiskt såldes snabbt pga priset. Likaså har jag köpt/förmedlat några bilar som utannonserades tokbilligt, man trodde nästan det var bluff, men bilen fanns till rätt pris och köptes också omgående....lite fingertoppskänsla kanske krävs ibland istället för att direkt avfärda allt som bluff bara för att det är billigare än andra "likvärdiga", eller? Frasse |
|
|
Men när priserna är ca hälften vad bilen är värd och inget telenr och bilderna verkar inte va tagna i Sverige så vad tror man,visst finns ju lite klipp ibland men inte varje dag i den här omfatningen. |
|
| jari65, längs upp till höger på blocket.se finns en ruta där det står "Öppna butik på blocket.se, just nu 20 fria annonser". | |
| verkar ha exploderat det här med bluff annonser på blocket idag finns ju hur mycket som helst nu här är barLänk ett ex | |
|
Frågade på en av bilarna i bluff annonserna och fick det här svaret. Hej, Jag är mycket glad att se er intresserade! Jag hoppas att ni förstår engelska, eftersom jag inget att tala svenska mycket bra även om jag arbetat i 2 år i Kalmar. Bilen är fortfarande till salu och det är i perfekt skick, är karosseriet obefläckade, inga repor, bucklor eller dolda fel, liksom interiören i utmärkt skick, aldrig deltar i någon form av olyckor, rökfria. Bilen har 65.000Km . Jag har arbetat på kontrakt som arkitekt i Kalmar . Jag köpte bilen dit från en privat säljare. I slutet av de 2 åren kontraktet, bestämde jag mig för att återvända till Newcastle, Storbritannien den plats där jag bor med min familj. ag har fört bilen här i Newcastle när jag flyttade ner. Jag bestämde mig för att det är bättre att sälja den eftersom jag inte använder det längre ratten är på vänster sida och är mycket svårt för mig att köra den i Storbritannien och det är synd att hålla en sådan bil och inte använda det. Också priset för att registrera en begagnad bil i Storbritannien är för hög. Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga dokument (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive service bok. Jag inser att det är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig att göra saker som jag inte skulle göra under normala omständigheter. Priset Jag letar efter min bil är 70.000 kronor (fix pris). Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet. Tack! Mr. Richard Hello, I am very glad to see you interested! I hope that you understand English because I don`t speak swedish very well even if I worked for 2 years in Kalmar . The car is still for sale and it is in perfect condition, the bodywork is immaculate, no scratches, dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition, never involved in any kind of accidents, non-smoking . The car has 65.000Km . I've worked under contract as a architect, in Kalmar . I bought the car there from a private seller. At the end of the 2 years contract, I decided to return to Newcastle,United Kingdom the place where I live with my family. I've brought the car here in Newcastle when I moved down. I decided that is better to sell it because I do not use it anymore the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in U.K and it is too bad to keep such a car and not to use it. Also the price to register a second-hand car in United Kingdom is to high. The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling , including service book. I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. The price I am looking for my car is 70.000 SEK (fix price) . If you want I can email you more pictures with the vehicle. Thank you! Mr. Richard |
|
|
Jari65..jag förstår inte dig riktigt, Finns bilen i landet vid köp och alla papper är i sin ordning är det väl bara att köpa den, eller? Visst är det kanske en lite besvärligare/annorlunda situation men det MÅSTE ju inte vara bluff...kolla, kolla igen och är allt som det ska så varför inte? Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.