|
|
|
|---|---|
|
Hej har bara en liten fråga när det gäller importerad Bmw 330ci. Kan man verkligen lita på säljarna som säljer importerade bilar som t.ex tidigare haft 3 ägare. Kan man även lita på miltal osv osv... Hur kan man göra för att se att allt är okej med bilen, då syftar jag på miltal skick m.m. Har hört att det finns något som heter M-test, men är det något som bevisar hur mycket bilen har rullat svart på vitt? Är det någon som är duktig när det gäller den fronten svara gärna. Helst detaljerat på vad man bör tänka på när man köper en importerad BMW. EN ANNAN FRÅGA!! VART ÄR ALLA SVENSKSÅLDA BMW 330ci NÅGONSTANS!!! Det finns inga attraktiva på Blocket iaf!! | |
|
Du kan bli lika mycket blåst på en Sv såld som på en importerad, ett M test e alltid bra att göra, men om bilen är backad av proffs kan inte ens dem på BMW se om bilen är backad via data, det där du får ta ditt sunda förnuft och kolla på slitage på ratt, pedelar, stolar mm. Jag personligen har oxå lite svårt för ny importerade bilar som bara varit i sverige max ett år. Men tex min kom till sverige -04 vilket jag tycker e ok då den har varit i sverige i 6 år nu iaf. Lycka till med letandet tog mig ett bra tag en hitta den "rätta" Kan ju köpa min annars ;) Länk |
|
| Kolla upp historiken ordentligt. Ring de serviceverkstäder vars stämplar finns i serviceboken och kontrollera miltalet med dem samt om de verkligen utfört någon service på fordonet i fråga. | |
|
Ja hoppas min att magkänslsa säger rätt när jag hittar den rätta :D BoMoW din bil verkar vara nice!! Men saken är att jag letar efter en 330ci med årsmodell från 03 till 05 och är helst fullutrustad :D vrf inte ha allt ;) Men har även hört vilket ja glömde nämna är att man kan kolla upp en vanligt bil via ett företag som heter TÜV.. De kollar bilens historik via chassinr... Vet inte om det är sant är det någon som provat?? |
|
| Be någon auktoriserad BMW-försäljare i Sverige att kolla garantireparationer i Tyskland. Det brukar ge en bra fingervisning om bilen har skruvad mätare eller inte. De flesta bilar har varit inne någon gång på garantireparation. De tog typ 400 kr för detta när jag gjorde det 2007. | |
| Min bmw är importerad & jag ser inga problem med det. Den är i ypperlit skick=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.