AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.663

Trimchip F10

Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
Har beställt en F10 525d med manuell låda och funderar på trimchip. Kollade med KCR men de har inget framme än. Någon som har rekommendation på bra leverantör och effekt som man kan få?

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Hej

för allt i världen köp ingen box, de kastar bara felkoder.
Har haft både och. Föredrar helt klart en flashning om du ska trimma.

Vet inte vilket styrsystem den har på 525D F10, förmodligen DDE7 eller högre och det dröjer nog ett tag innan de olika tunerföretagen fått fram programvara till dessa. Om jag vore i dina kläder skulle jag vänta tills det finns en riktig flash framme.

/Janne
Re
270
Rennwagen
Tesla Model S 2024
Porsche GT3 RS
ok ingen box. Men vilka företag kan flasha och kan det tas bort när man lämnar in på service eller hur gör man?
Ghost Rider
du har power post

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag lämnar samma råd i denna tråd som i en annan ny "trimma min diesel" tråd.

Citerar mig själv:
"Denna tråden kommer bli EXAKT som alla andra trådar som handlar om att trimma diesel...

Ett gäng kommer att förespråka V-Tech. Någon/några kommer att skriva att ESS Tuning är det bästa. Sen kommer "resten" som rekommenderar Bluefin och alla andra lite mer ovanliga firmor i Sverige.

Vad som är rätt? Ingen som kan svara på det idag är jag rädd. Det jag VET är att jag själv har kört med ESS Tuning i Norge och varit Riktigt HELNÖJD med min chippning. Kostade iofs bra mycket mer än 5000:- men det var ändå värt det. Gött med effekt som gjorde bilen KUL att köra. Riktigt kul.
Något mer som jag vet är att TROTS att jag var såpass nöjd med ESS Tuning så OM jag ska "optimera" (som det så fint kallas) min nya 325d Touring 2010 så kommer jag att testa V-Tech. Just pga att alla är så jäkla nöjda med dom och för att dom dessutom finns på svensk mark.

Sök lite i ämnet så lär du hitta många trådar om just detta ämne. Kanske inte alla handlar om specifikt 325d. Men 320d, 330d, 530d och 535d är ganska vanliga diskussionsämnen som oftast leder in i samma heta diskussioner mellan dom olika "lagen"."

Till att börja med så får du vänta tills tunerföretagen "knäckt" bilens koder så dom kommer in i systemet! :)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.