|
|
|
|---|---|
|
Hej kära bmwentusiaster! Jag står och suktar efter en Z3a till våren! Tänkte höra vad ni tycker (som kanske äger/ägt denna). Automat är ett måste då jag har ett funktionshinder. Det finns ett par bilar just nu, med 2,8an för ca 120.000kr med AC, komplett servicebok och annat lulllull. Är det ett bra pris? Vilka är de vanligaste kostnaderna? Uppskattar alla tips rekomendationer! Kalle | |
| tycker att det låter som ett bra pris för en 2.8 , dvs om den är i fint skick o bra miltal.. z3:an verkar stå sig bra i värde och tror itne att priset sjunker | |
|
Priset verkar rimligt enligt de förutsättningarna. Kolla försäkringskostnaden med flera bolag. Har bytt bolag några gånger inget annat har förändrats förutom åldern på mig då. Bytte från Trygg Hansa då de ville ha 14000/helår till Salusansvar som tog 7800 till nu senast tillbaks till Trygg Hansa som ifjol ville ha 5500/helår. I och för sig så har jag den bara påställd halva året men det blir en del pengar som man kan ha roligare för. Försäkringen har alltid gällt 1000mil helförsäkring. Annars tycker jag Z3 verkar ha ungefär liknande kostnader som tråkiga bilar vad gäller service och verkstadsbesök. Rostskyddet är väl inte det bästa så kolla det noga. Lycka till med letandet. Per |
|
|
Hej! Om du ska köpa en 2.8 så välj den senare med dubbel vanos. Värdet tycks stå sig mycket väl på Z3 men försök få tag i en med låga mil. Min fullutrustade 2.0 som gått 8.000 mil blir möjligen till salu snart. BMWs orginalförsäkring verkar prisvärd just nu. |
|
|
Hej Steinar!! Ett tips är att du kollar på mobile.de för i tyskland finns det över åttio Z3 2,8 och 3,0 att välja på under 9000 mil. Det är hemskt roligt att välja och vraka bland många bilar kolla även Z4 i tyskland för det finns en mängd bilar ca 310st under 9000 mil från 150.000:- Har just varit i Berlin och köpt en Z4 3,0i jag kollade nästan varje dag i fem månader tills jag hittade min fullutrustade pärla. Och då menar jag bannemig fullutrustad. Det är det som är så roligt att det finns ett megautbud vad gäller utrustning på bilarna som man sällan ser på svensksålda bilar. Om du behöver tips och råd vad gäller import så hör av dig för det är inte alls så svårt. ps gå inte på en mindre motor än 2,8 för dessa motorer är helt enkelt underbara. Hade en Z3 1,9 förut som faktiskt var ett litet krutpaket men fan vilken skillnad med 3,0. Ha de gött!! Hasse Z4 Hasse Z4 |
|
| Har ingen Z3 men väl en nyköpt 328ta, och motorn kan jag gå i god för, satan vad den matar på när man rör gaspedalen lite... Skrattar fortfarande när jag kör den, tror den blir ännu njutbarare i en Z3-kaross :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.