|
|
|
|---|---|
| Har sett att de bilarna ramlat en del i pris. De jag frågat säger att det är en skitbil, stämmer det och varför? | |
|
Jag var ute och provade en sådan och kan bara säga att den var slö hade kass väghållning och väsnades inuti som en Golf 1a Men sen tycker jag att den är snygg att titta på och en häftig design men det väger inte upp det andra Prova den själv och få en egen uppfattning det är det bästa Hur det sen är med kvalite´har jag ingen aning om Ha deT |
|
| det skiljer väl ganska mycket i inredningen mellan facelift och prefacelift?? är den kass i båda versionerna eller?? | |
|
Ingen som har några mer konkreta råd/tips? Kolla den här Länk Kan inte låta bli att bli sugen. Tror många går att lossa för runt 25K. Visst, det är en gammal bil men jag har alltid gillat utseendet. |
|
|
Om du tycker den är snygg och kul att köra,så köp den.Behöver väl inte en almän åsikt. Min erf av den är att den är slö,bullrig och med amrikansk kvalite. Den är väldigt platig och i mitt tycke obekväm. Men smaken skiljer sig åt |
|
| PT Cruiser = Plastic Trash Cruiser... need I say more? | |
| Jag har aldrig kört en PT, noterade bara att den låg vettigt i pris för mina behov som stödbil åt en E32 750-90. | |
|
Usel krocksäkerhet (i nivå med tidiga 80-tals bilar), dåligt rostskydd och inga som helst garantier om att det kommer finnas reservdelar, Chrysler Vision går det exempelvis inte att få nya strålkastare till den tillverkades till 1997... köp vad som helst annat. VW New Beetle är bästa retrobilen, bra krocksäkerhet och rostskydd + ESP är standard i Europamodellen (1999årsmodell!!!). Stephan |
|
|
Kan förklara den här positiva annonsen. Länk |
|
| visst är den snygg men som en talare sa innan satsa på en beetle om du vill ha en retrobil | |
| Nja, inte så viktigt med just en retrobil, tyckte mest att PT:n fyllde mina behov till små pengar samt att jag gillar designen. Ville veta om det var något att ha, men när t.o.m säljarna av bilarna pratar ned dem i annonsen så börjar man fundera. | |
| Köpte en gt 04 och den är bra. Pigg soppa drar den runt 0,8milen. Beror på hur du kör. Och så delar får man hur bra som helst. Trimdelar också från amerika. Bra bil udda bil men köp inte en utan turbo, dom utan är såååå slöa och drar soppa som bara den. Men en manuell utan turbo kanske går köra?? | |
|
Det blev en PT -01. Superskick, 14.000 mil. Fantastisk bil. Har läst in mig en del på den och hittade en med alla "typfel" fixade. Inga delar?Fel, finns hur mycket som helst, bl.a. via internätet samt skrotar. Slö? Ingen racer men fullt acceptabelt. Plastig? Nja, inget man stör sig på. Amerikanskt ;-) Bullrig? Absolut inte, kanske lite i farter över 150. Krocksäkerhet? Säkert bättre än Suzuki Alto, dubbla krockkuddar samt dito i stolarna. Rostskydd? Inte ett märke någonstans, dessutom underedsbehandlad. Väghållning? Känns stabil och ärlig i sitt uppträdande, blir säkert ännu bättre med 17" sommarsulor. Obekväm? Inte om man kommer från en Defender :-) Men helt 100 var inte stolarna, men efter 30 mil kände jag mig fräsch i kroppen. Tror det blir en perfekt bruksbil för små pengar, betalade 32. Mycket kul utrustning, stort lastutrymme och krok. Tvärgillar bilen :-) Och vem klarar sig utan en digitalkompass i takkonsollen :-) |
|
|
Hehe.....lycka till. Kul att vara lite udda. För 3 år sedan provade jag en PT -Turbo. Blev riktigt sugen för det var en trevlig sak. Det blev en 325 istället. Hustrun gillade inte 40-talet. För övrigt så gillar hon inga andra bilar än BMW! Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Har hört att det är en bil där väldigt långa personer får plats så är du +200 cm så kanske det är en bil för dig. | |
| Kul överraskningar när man köper beggad bil. Idag upptäckte jag att det fanns motor/kupévärmare från Defa monterat :-) | |
|
Jo, den bästa 'bonusen' jag hittat var när jag köpte en gammal halvrostig SAAB 900GLE runt 1998 för fem tusen som pendlarbil (gjorde en provkörning och tittade inte ens under huven - räknade ändå kallt med 15000:- i reparationer typ...), åkte runt ett tag och såg plötsligt en knapp med snöflinga på instrumentpanelen - tryckte in den och det kom frost ur munstyckena bokstavligen. - säger bara, svensksålda volymbilar av typ 1986 år modell så förväntar man sig inte att det skall finnas en fungerande AC i. det visade sig att den tydligen hade varit över till USA ett antal år som flyttgods och AC:n eftermonterad där och den kom tillbaka till sverige igen och såldes och ägaren jag köpte bilen av hade inte ens noterat eller använd denna och var lika förvånad som jag när jag berättade det senare och fick bilens historia berättad... i övrigt så var det nog den billigaste bilen jag någonsin haft reparationsmässigt med bara en bakre avgasdämparbyte strax efter köpet och en gasvajer på 10000 mil - ja tills en traktorgrävare tog den när den stod parkerad då han hade glömt att fälla in stödbenen... |
|
| Kul bonus på en gammal Saab. Dagens fynd i Pt:n, hittade en elknapp som höjer och sänker förarsätet, blev rätt stor skillnad, hade typ suttit på golvet tidigare :-))) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.