AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.110

Svårt att byta Stabilisator stag i bakvagn? e32.

Ska ge mig på att byta silentblocken på bilen då dom blivit dåliga och passade på att även beställa stabilisator stag då dom inte direkt kostade något. Men är dessa krångliga att byta eller behövs det några specialverktyg eller sånt? Något man behöver tänka på?
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Har själv bytta dessa på min E34 535i (och din E32 735i har i princip samma bakvagn).

Att få av den gamla från krängningshämmaren var inga problem (muttern brukar dock vara trög - en helmetallisk självlåsande mutter som är fastrostad och du förstår nog själv - men med ett spärrhandtag och lämplig hylsa lossnar muttern eller så går skruven av - vilket fall så fick du loss delen).

Men att få på den nya på krängningshämmaren krävdes lite lirkande och en svordom. Jag had min krängningshämmare lös på garagegolvet vilket underlättade - kan du ta loss din krängningshämmare så gör det. För att få på de nya så krävdes det Yes diskmedel och ett jäkla massa lirkande fram och tillbaka.

Edd China brottades också han med dessa bakre stabilisatorstag i något avsnitt av Wheeler Dealers.

Lite förtydligande, det är alltså de små hundbenen dvs detalj #6 jag pratar om
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jo, det var när de fixade upp en 635CSi där Edd brottades lite med dessa stabilisatorstag
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.