|
|
|
|---|---|
|
Yes! Precis innan jag ska avställa bilen och är på väg för en sista tvätt innan skynket ska åka på så ser jag att det ett enda hål där "locket" ska sitta för spolaren stötfångaren. Tänker först att locket bara fallit av men det var helt tomt i "stötfångar-huset" Hur hela den manicken försvunnit kan ha försvunnit har jag ingen aning om men men.. Var förbi BMW-firman idag och verkstan sa att det skulle gå på ca 2500 kr. Tyckte det var lite mycket. Vågar mig inte på att göra det själv då jag är totalt värdelös på sådant. Vet ni hur svårt detta är att fixa? Går det att fixa själv möjligtvis utan att man pajar något annat närliggande? Kolla med andra verkstäder? Mekonomen? Tips och råd mottages! | |
Roffa1 |
Verkar mysko att hela spolarenheten bara försvunnet helt spårlöst, är du säker på att detta upptäcktes innan den sista tvätten? annars kan det ev, vara automattvättens borstar som slitit bort hela manicken. (om du nu inte tvättade bilen för hand) |
|
Bilen har tvättats för hand sedan jag köpte den för 1 år sedan. Hålet är ju rätt litet.. Att dra ut hela manicken utan att skada plåten är omöjligt. Om någon var sugen på en strålkastarspolare så måste han ha tagit loss hela stötfångaren.. Känns som lite overkill :p Ingen som har erfarenhet och vet ifall det är lätt att byta? |
|
|
duj måste nog lös med hela stötfångaren ja, men svårt är det nog inte.. mvh |
|
|
Det är jättevanligt att locken till strålkastarspolare flyger sin väg, gäller alla/dem flesta märken. Stephan |
|
Roffa1 |
Kan det vara så enkelt att bara täcklocket har lossat? spolaren sitter nog kvar, fast du ser den ínte när den ej är i drift. Har du provat spolningen. |
|
Man behöver inte ta bort stötfångaren, det räcker att plocka bort innerskärmen. Jag har bytt på min och följde sista inlägget i denna post: Länk Enda skillnaden var att jag även lossade clipsen inifrån hjulhuset istället för genom hålet i stötfångaren som weelie rekommenderade. Hela proceduren var mkt enkel. Det är ett skapligt tätt utrymme så om ingen haft bort innerskärmen borde spolarenheten ligga kvar där inne/hänga i slangen. |
|
|
Jag har provat spolningen, Roffa. En vän fick stå bredvid och se hur det såg ut. Det är något form av "rör" som hissas upp och ut kommer vatten, åt motsatt håll. Behöver egentligen endast överdelen men måste tydligen köpa hela manicken då det inte säljs löst. Sittingduck, ska se om jag lyckas. Tack för länken! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.