|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. När bilen har stått på parkeringen över natten och jag går ut på morgonen och ska starta den och köra iväg så tappar den växeln eller växeln hoppar ur ! och då kommer transmission failsafe prog meddelandet fram. Men nu hände de idag igen fast bilen var varm, hade kört 3 mil så motorn och allt var i drifttemp, stannade den på en parkering för att släppa hunden tog kanske 30 min och skulle sen fara och då la den inte i någon växel. Stängde av motorn och startade den igen och då gick växeln i så jag kunde köra men då varvade den onormalt mycket på 1:ans växel och betedde sig konstigt på växlarna och sen så hoppade växeln ur igen !! Vad kan felet vara ? någon som har haft samma fel någon gång ? Bilen är en bmw 540 -99 aut Har pratat med dom på bmw och dom tror att oljan i lådan är dålig men det kan den inte vara för förra ägaren som hade bilen hade bytt oljan i mitten av 2009. Mvh Martin | |
|
Mest troligt handlar det om lite svajig spänning, kolla upp att generatorn laddar ordentligt och ladda gärna upp batteriet igen. Du har väl tagit bort säkringen till bensinvärmaren om den inte är felsökt/reparerad?: Länk Använde förra ägaren ny originalolja vid bytet? Byttes automatfiltret? Mvh |
|
|
Jo säkringen till bensinvärmaren är borta sedan länge. Ska kolla de där med generatorn så den laddar ordentligt för jag har mest troligt trasigt batteri i bilen också. Men kan de verkligen ha med generatorn att göra när växellådan lever om så där. ? |
|
|
tips byt batteri om du inte vill att generatorn ska brinna för dig sen prova nolla datorn kan hjälpa men mest troligt att batteriet är dåligt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.