AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
527

Navi-problem

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Stoppade i senaste CD:n 2001-2 över Sverige o Danmark. Det funkar utmärkt när jag använder läget Instruction, då leder systemet mig till perfekt destination. Om jag däremot vill använda läget Rout Map så funkar det inte alls. Efter bara en liten stund försvinner kartan och systemet börjar söka efter ny karta ända tills det bryter ner och en textruta med BITTE WARTEN kommer upp. efter det så åker man ut till huvudmenyn. Någon som har en ledtråd?? Systemversionen är från 1997-05 kan detta vara felet? Och är det i så fall komplicerat/dyrt att uppgradera?

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Är du säker på att du kör i område som täcks av kart-cd'n?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Har prövat på lite olika ställen men framförallt Malmö och Lund vilket ligger inom det bästa täckningsområdet.

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Sail: Jag vet inte om detta hjälper dig? men BMW kan uppgradera din mjukvara i Navigatorn. Jag gjorde det på min bil i samband med ett besök hos BMW och just vid detta specifika tillfälle så var det gratis.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Sail: jag bor själv i Malmö och har inga problem inne i stan. Kommer man däremot utanför stan och inte följer huvudvägarna kan det hända att den säger "you have left the digitalized map area". Men som sagt, har du problem även inne i stan så ska du nog testa snabel a's råd.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Då var det fixat! Tittade förbi Förenade Bil/Gamla Wendels i Fosie och uppgraderade mjukvaran.
Måste samtidigt passa på att ge dom beröm för god services. För 130:- fixade man detta samt halvljus automatik på direkten. Brukar lämna mina 3 BMW där och det är alltid bra mottagande och bra utförda jobb oavsett import eller svensksåld bil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.