AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
3.859

Var hittar jag väghållning till E3

Jag undrar om det finns några bra stötdämpare och fjädrar till E3. Passar det från nån annan modell? Kommer att köra mest i vanlig trafik men skulle vilja ha den låg och hård! Om nån har nåt passande så är jag intreserad...

Klasse
Har hört att E12 och E23 ska vara samma. Kan nån bekräfta att det är så. Det är ju mycket enklare att få tag på dämpare / fjädrar till dom
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Får du inga svar så kan du ju alltid börja med att själv kolla om artikelnumren är lika mellan olika BMW-bilar. Är dom det så passar grejorna garanterat mellan dessa bilar.
Länk

Per L
Visa användare
363
E3-Otto
BMW 2800 sedan -71
BMW 735iA -84
BMW 323ti compact -00
makalöst vad dött det är när man frågar... :D

jag har e12 fjädrar och stötdämpare i min e3. toro det finns olika typer av lock till stötdämparna i benen.

40mm sänksats som är lite kapad fram, bak är det justerbar höjd.
Sachs sporting

Finns fina grejer till e3, tex bilstein. kolla på tex:
www.wallothnesch.com

jag har ett fjäderbensstag till salu i aluminium, det finns på deras hemsida under E9.

/Otto
Tack för svaren. Jag har kollat lite men inte kommit fram till hur jag ska göra. Går nu och funderar om jag ska flytta över bak och framvagn från någon nyare BMW kanske. Tack för länken också Otto. Jag har föresten också trillat dit på en s38b38 motor...
Visa användare
177
E24 Alpina
635Csi(M106)
3.0si -73 (E3)
Nu är jag inte 100% säker men ganska så säker att E23 grejer inte passar E3. Men som Magnus(E3-otto) säger passar E12 prylar.

Magnus: är fjäderbenstaget till fram eller bak? och hur mycket vill du ha för den?

/Farre
Jag har varit in på wallothnesch sidan men kan inte hitta någon annons sida. Lägg ut priset här så är vi några som kan kriga om det !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.