AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.094

Bmw e30 318is Fuelrail fråga

Jo
8
Jocce87
E30 318i med M42 -88
Hej.

Jag har satt i en m42 motor i en bil med m40 och jag en en fråga om fulerailen. det sitter två anslutningar på den. den ena är tryck den andra är retur. men nu till det som är konstigt är att returen sitter inte i "btr" utan bägge anslutningarna sitter vid tredje och fjärde spridaren.
Så vilken är tryck och vilken är retur?. tacksam för svar.

Mvh Joachim

Let the good times roll
Jo
8
Jocce87
E30 318i med M42 -88
Är det ingen som vet?

Let the good times roll
Jag skulle kunna kolla när jag kommer till garaget då jag vet att jag hade samma problem när jag gjorde samma operation. Jag lärde mig dock att den startar inte om man satt det fel :)

Har du kommit ihåg att koppla ur pinne 20 i motorkontakten?
Om den är inkopplad startar den inte heller :)

Mvh
John
Jo
8
Jocce87
E30 318i med M42 -88
Vilken pin menar du då? jag har just nu lite problem med elen. får ingen stöm till bränslepumps relät. menar du det runda kontaktstycket som sitter vid säkringsboxen?

Gick in på Realoem och kolla på en sprängskiss över bränsle systemet värkade som om det va dedn bakre som va tryck.

Mvh Joachim
exakt
den runda kontakten vid säkringsdosan.
pilla bort gummit PÅ MOTORNHÄRVANS kontakt, pilla ur stift 20, eller klipp av den och isolera den, vilket du vill. Jag pilla ur min, vek den bakåt och isolera den.
Sen ska det funka

/J
Jo
8
Jocce87
E30 318i med M42 -88
Sweet! ska göra det imon. sen ska det börns :D

Let the good times roll
Hör av dig här om resultatet :)

/J
Hur har det gått för dig?

/J
Såg att du håller till i Gbg trakten, har du mer problem kan du alltid slå en signal, mitt garage ligger i Säve.
0761470988

/John
Har det gått bra med bilen?

/J
Jo
8
Jocce87
E30 318i med M42 -88
Tja har inte varit inne på ett tag. nja det går sådär har haft problem med att elen att funk fick bygga om mycket av det el systemet jag fick med motorn. jävla tattare som hade varit där och meckat. men jag slår en pling imon ska greja imon. mitt garage ligger i rollsbo utanför kungälv.

Men du kan alltid slå en pling. 0703613995

Mvh Jocce

Let the good times roll
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.