|
|
|
|---|---|
| Har en 325iA cab-94,däcken skorrar i skärmarna/eller i hjulhuset bak,svårt att se var. Har M3 fälgar med 245/45-17. det ser ut som det inte skall ta i någonstans, 2cm mot hjulhuset och 1 cm mot skärmkant. fenomenet händer i låg fart. har bytt bussningar i bakvagnen, men det hjälpte ej. | |
|
Händer det bara när du kör rakt fram i låg fart eller är det när du svänger eller gasar på som det uppstår ? Biltema Motor Werken =) |
|
| Bara när jag svänger! | |
|
På min tog det i innerskärmen bak under hård kurvtagning. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
| Kan det avhjälpas med spacers och utullning av skärmarna? Vad är det för fel om det inte är bussningarna som gör att däcket rör sig? | |
| Vad är maxdimensionen på en E36 vad gäller däck och fälg? | |
|
Enligt BMW:s fälgkatalog: E36, coupé, cab, touring: 225/45ZR17 fram 245/40ZR17 bak Krav: Styrbegränsningssats + uppmärkning. Anpassning av nedre bakspoiler. Bearbetning korosseridelar bak. Utbyte av stenskottsskydd, till01/96. Det är vad BMW själva anger som godkänd maxdimension. Mvh |
|
|
Jag har "pressat" in ett par 255:or 18" M3 orginal på min 328 E46. De skrapade i därbak som fasen i början. Lämnade in dem för svarvning av godset som gjorde att de kom in 5 mm. Sedan lämnade jag in för valsning som tog ut hjulhusen 5 mm. Nu skrapar de bara i när jag är fullastad och kränger i kurvor (lite smällar får man ta om man skall feta däck...) Hjulhusen in brukar inte vara problem (iallafall inte på E46) den sväljer betydligt mer, men däremot utåt mot skärmarna brukar det ta emot...Det hjälper ju inte med spacers om det ser ut att ta emot inåt... |
|
|
Kör med 215/45-17, har en 40mm säkning,tar aldrig i spårar inte heller så mycket :) /Nicke |
|
|
griegertz: Nu fungerar sökfunktionen och jag hittade detta. Hur gick det med lacken när du valsade hjulhusen? Syns det nåt från utsidan, eller är det bara inne i hjulhuset saker händer? vart gjorde du det och vad kostade det? (svarvning och valsning) På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Måste vara bättre att köpa hjul som är avpassade för bilen än bygga bilen efter hjulen :)) ///MVH Hasso Länk |
|
jag har iof 245/40/17 m3 cab fälgar på min 325 coupe det funkar alldeles utmärkt men min bil är iof origial ej sänkt eller nåt sånt!! Bara så att ni vet!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.