AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.421

sugtrimma e30 325ix?

E30filip
hej! har en e30 ix som jag tänkte renovera och sugtrimma. har har lite funderingar på hur mycket jag kan sugtrimma innan man behöver försärka drivlinan. var kan man få tag i förstäkta delar isåfall och vad kommer besikningen säga och hur mycket kan man trimma innan dem säger något?
hur ska man göra för att få ut mest hästkrafter?

tack på förhand
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Din motor heter M20 och det finns oändligt med information om trim av den. Drivlinan håller bra. Det är framdiffen som är den svagaste punkten och tyvärr finns ingen enkel förstärkning. Du måste givetvis uppgradera kopplingen.
SBP kommer att skrika rakt ut om de märker att motorn är ändrad mer än +10% effekt och +20% vrid.
Jag har själv tänkt byta motor till en helt standard M52B28 i min 325iX Touring för lite mer ork och mycket bättre ekonomi. Återstår att se hur jag ska lösa det med SBP.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
E30filip
okej tack så mycket. har du några bra sidor man kan hitta trim och lite mer diskret styling till bilen?
vet du då om man kan ta bort kadanen som till fram? eller driver den inte lika bra då? tänkte på om man kunde ta bort den om man vill ut och sladda sen sätta dit den när man vill bara. fungerar det?
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Du har allt du behöver på PPF.

Mitt råd!

Lämna iväg toppen på portning + planing hos ppf.
Tryck i en vassare kam.
Uppdatera dina vippor + ventilfjädrar.
Stroka den till 2.7 liter med en m21 vev + 320 stakar. (org. kolvar)
535 spridare + lmm
Extraktorgrenrör
Mappning

Finns massor av saker du kan göra. Men räkna med att kostar pengar!
Bättre som föregående talare att byta ut motorn!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Du kan inte bara ta bort kardanen till framdiffen, då bränner du visco-enheten i fördelningslådan. Däremot kan man ta bort fördelningslådan och använda kardan från en vanlig 325 för att åka bakhjulsdriven iX.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.