AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.593

hur göra med 750 88? reparera eller byta bort?

Sida 2 av 2
Jag skulle utifrån vad jag har förstått rekommendera dig att absolut inte köpa E38an på hörby cars. Titta vidare! Själv letade jag i 2 år innan en bil som känndes helt rätt dök upp. Tänk också på att det är köparens marknad på dessa pråmar.

Har man båda fötterna på jorden är bilen på verkstan.
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Jag har varit och sett på 750 e38:an på Hörby cars när jag letade 750 för ett tag sedan. Jag har inte kört den, bara sett på den.
...och det jag såg var så bedrövligt att jag inte ens bad om att få provköra den.

1 ägare? Om den bilen haft 1 ägare och den ägaren har behandlat den bilen så illa i inredning och yttre så vill jag absolut inte veta hur det ser ut inne i mekaniken (motor, växellåda med mera)

Råd:
-Kräv pengarna tillbaka.
-Ha inte med Hörby Cars att göra.
-Leta upp en fin BMW som gör märket rättvisa och gör dig glad.

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
tack det ska jag följa, ni har helt rätt, det som gör mig ledsen är att jag trodde jag hittat min dröm bil, men i mina drömmar följde inte alla dessa problem med. Jag ska ringa allmänna reklamations nämnden på Måndag, och beställa blanketter, för på deras sida så står det att man har 6 månader på sig, om man upptäcker fel som fanns där innan bilen blev såld, och då dom garenterade att bilen gick bra, så känns det som att jag har en liten chans att få tillbaka mina pengar. Tack för era råd, dom är guld värda då jag inte var säker på hur jag skulle göra, själv klart för vissa men inte för mig. Mvh Roger

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Hej det var ett tag sen, Nu har jag fått upprättelse, jag köpte en annan bmw 750 av Hörby cars istället för den svarte fick ett bra pris, och jag var väldigt arg innan nu är jag super glad, jag vill passa på att tacka Hörby cars för deras tålamod och att vi kunde lösa det på detta vis, Hörby cars har verkligen visat att dom tar ansvar för dom bilar dom säljer, och jag är super nöjd nu, så jag rekomenderar er att ska ni handla bmw, så Gör det ifrån dom, Finns det några dålda fel då tar dom ansvaret att rätta till det, så dom bara får nöjda kunder, och nu, efter en tid är jag med en av dom, älskar min bmw, SÅ HÖRBY CARS, starkt jobbat mvh Roger juhlin en skit nöjd kund

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Det kanske bara är min makabra fantasi, men jag får en inre bild av Theraposa sittandes fastspänd i en källare i Hörby med två svartmuskiga män böjda över honom, hållandes en acetylenbrännare mot ögonen på honom:

-"För sista gången, kompis, lösenordet till ditt Autopower-konto!"
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
=)

Skönt att allt löste sig. ;)
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Hej profossen, det stämmer delvis, dom var väldigt irriterade på att jag skrivit som jag gjorde här på sidan, men jag förklarade att jag var jätte besviken på den första bmw, och det förstod dom, men dom ville att jag skulle skriva vad jag tyckte om den här nyare modellen i såfall, och jag är hel nöjd, förutom en liten grej, deras mekaniker lovade att sätta dit en nytt batteri, vilket inte hände, för varje gång jag stannade bilen då bara klickade startmotorn, och så står en kille som jag känner som heter micke, och skrattar och säger, ja där ser man vad bmw är för jävla skit bilar, och själv så kör han volvo 745. Så det var bara att gå ner och fråga efter start kablar. fick tag i det 2 minuter senare går bilen igen. kommer in till cash man i Höör, han mäter styrkan på batteriet och kom då fram till att detta batteri var helt slut, så jag fick köpa ett nytt, 1800 kr kostade det, sen har bilen gått bra igen. berättade för Hörby cars att deras mekaniker ljugit för dom och mig så dom skulle fråga honom, för så fick det inte gå till. Jag älskar min bmw, tycker den är grym att köra, och bekväm, ja det finns inget som jag saknar på den bilen, eller jo en sak. cd spelare finns bara bandare, men det är ju bara en liten sak. BMW, den absolut bästa bilen som finns i mina ögon.

th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Glömde säga att jag hade laddat batteriet kvällen innan, så det stod på laddning 13 timmar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.